Budoucnost Zaklínače jasná
Prohlášení o xboxové verzi, patchi, DLC+nové video.
Polský CD Projekt dnes večer uspořádal na větrné pláži v Los Angeles malou konferenci, kde vedle přidání EA her na GoG.com (Ultima 1&2, Dungeon Keeper a Wing Commander - fandové LucasArts odešli s prázdnou) oficiálně oznámil své další plány se Zaklínačem 2. Jeho PC verze se jen za první týden celosvětově prodalo 400 tisíc kusů, takže o jeho budoucnost se nikdo nemusí bát.
Již zítra, 3. června, vyjde druhý velký patch 1.2 pro PC verzi, který přinese přes 50 oprav, včetně lepšího vybalancování, nastavení ovládání, řešení problémů s importem uložených pozic z prvního dílu atd.
Update 1.2 bude v sobě obsahovat všechny dosavadní DLC, které byly k dispozici např. při předobjednávce z některých obchodů. Názvy těchto sedmi DLC vidíte na obrázku níže.
Vedle toho nabídne i jedno úplně nové DLC nazvané Barbers and Coiffeuses, díky němuž budete moci změnit účes Geralta dle své libosti z pěti dostupných možností. Nebude to ale jen tak, práci kadeřníka si nejprve musíte zasloužit např. vítězstvím v zápasu v páce. Ukázky nových ohozů:
Nejdůležitějším sdělením improvizované konference CD Projektu bylo oficiální ohlášení xboxové verze Zaklínače 2, která skutečně vyjde koncem letošního roku. Od vývojářů jsme o ní z telefonátu off-record věděli už pár týdnů (proto ta jistota v odpoledním titulku :)
Konkrétních informací o verzi pro X360 jsme se dnes bohužel moc nedozvěděli, pouze filozofii jejího zrodu a fakt, že automaticky zahrne všechna vylepšení a rozšíření, která v mezidobí dostane PC verze (pro její majitele budou zdarma).
Šéfové CD Projektu Red se vypracovali ve schopné marketéry, když dokázali vyzdvihnout každou drobnost a uvedli přesně toto: "Domníváme se, že půjde o jedno z nejvíce komplexních a dospělých RPG, co kdy přišlo na konzolový trh. Nebudeme sahat k žádným kompromisům a můžete očekávat stejný zážitek jako na PC."
Na adresu klasického vytahování se PC hráčů, že jejich verze disponuje oproti X360 texturami ve vyšším rozlišení či speciálními efekty, se vývojáři vyjádřili v tom smyslu, že primárně jde přeci o umělecké směřování hry. "I lidé, kteří hrají PC verzi na nejnižší detaily, jsou okouzleni ztvárněním herního světa. Není to o velikosti textur, ale jak je použijete."
A proč tedy čekání na konverze potrvá půl roku, když sami autoři říkají, že technologii měli připravenou pro X360, hotový herní obsah i budou konverzi ukazovat příští týden na E3 v hratelné podobě? "Chceme se ujistit, že hra na X360 bude nejlépe vyladěná, jak to jen půjde. Tvoříme adaptaci hry, nikoliv pouhý port."
Závěrem nám byl promítnutý nový teaser na xboxovou verzi Zaklínače 2. Ještě v době konání konference jste se na Eurogameru mohli podívat na jeho záznam a nyní tu je oficiální verze v lepší kvalitě (poskytnutá jen GT, proto ji ostatní nesmí nahodit lokálně):
Comgad se dříve vyjádřil, že chce udělat lokalizaci do češtiny i pro konzole. Proč nebude PS3 verze, zatím není známo, ale bude to jedna z prvních otázek, na které se tvůrců v úterý odpoledne v Los Angeles osobně zeptáme.