Bruckheimer o budoucnosti her
Také o filmu Prince of Persia.
Jerry Bruckheimer je ve filmových vodách poměrně známá figurka, avšak v herním průmyslu teprve začíná. Film Prince of Persia, jehož je Bruckheimer producentem, přijde do kin již za měsíc. V rozhovoru pro Hey Guys prozradil Jerry několik zajímavých informací jak o filmu, tak o svém pohledu na hry.
“Je to neobvyklé. Je to velmi zajímavé, protože to má fantasy, realismus a drama. Je to dobrý míšenec žánrů.” Tak se Jerry vyjádřil o herním Princi z Persie, podle kterého (konkrétně podle Sands of Time) je natočen stejnojmenný film. Jerry také obhajuje Jakea Gillenhaala, který se některým fanouškům hry pro roli prince moc nepozdává. Je to prý velmi talentovaný a schopný herec.
Na zapeklitou otázku, co vlastně ze hry přešlo do filmu, odpověděl Jerry lišácky:
“Zachovali jsme akci a ty cool věci, které ve hře dělali. Taky jsme tam nechali tolik postav, kolik jen šlo. Ale je to jako kniha. Nikdy to všechno nedostanete do filmu. Je to film, ne literatura a věci tak pořád měníte.”
Jordan Mechner, tvůrce vůbec prvního dílu Prince of Persia pracoval na filmu v roli jakéhosi konzultanta a Jerry si jej nemůže vynachválit. Byl prý zapojen do celého procesu od samotného začátku a je s výsledkem velmi spokojen.
Jerry také nabídl svůj názor na budoucnost her:
“Opravdu věřím, že v příštích deseti letech nebudete schopní rozpoznat rozdíl mezi filmem a hrou. Hry budou tak realistické. Jsou způsobem jak vyprávět příběhy a my milujeme vyprávění příběhů ve filmech a v televizi.”
Za deset let bychom měli být teoreticky v druhé polovině dalšího konzolového cyklu. Zda-li budou budoucí hry vypadat natolik realisticky, že nepůjde rozeznat rozdíl mezi filmem a hrou, říct dnes zřejmě nedokážeme. Otázkou je, jestli nebudou filmy vypadat více jako hry - viz. stále narůstající počet animovaných filmů, v čele s Avatarem.