Britské úřady donutily Sony a Nintendo změnit automatické obnovování online služeb
Bude to přívětivější.
Záležitosti okolo ochrany spotřebitelů a uživatelů se berou ve Velké Británii velmi vážně.
Tamní vládní úřad Competition and Markets Authority (CMA) vyšetřoval výrobce tří hlavních konzolí ohledně jejich praktik s automatickým obnovováním předplatného bez výslovného souhlasu hráčů.
Microsoft těmto doporučením vyhověl už v lednu (informování zákazníků o vypnutí a možnosti žádat o vrácení peněz za roční úvazek), Sony a Nintendo nyní dali na vědomí, že úřadu vyhoví a své postupy v této věci upraví.
Konkrétně prý Sony souhlasila s tím, že bude kontaktovat předplatitele PlayStation Plus, kteří se na službu už dlouho nepřihlásili, ale stále za ni platí, aby jim připomněla, jak službu odhlásit či zrušit. Pokud přesto nebudou reagovat, japonská korporace jim přestane strhávat další poplatky.
Oproti tomu Nintendo zase reagovalo tím, že v Británii přestane nabízet Nintendo Switch Online Service s automatickým obnovováním coby základní předvolenou možností.
CMA tyto kroky držitelů herních platforem uvítala a vyzdvihla, že bez jejího přičinění by se tak asi nestalo. Ochrana zákazníků je prý velmi důležitá, takže vyzvali i společnosti mimo herní branži, aby také oni podnikli obdobné kroky a vyhověli platným zákonům.