Brání Sony v Destiny 2 na Xbox One X v 60 fps?
+ 4K video z PC verze.
U Shadow of War či Assassins Creed Origins se nikdo nepozastavuje nad tím, že Xbox One X verze šlapou navzdory proklamovanému mega výkonu "jen" v 30 snímcích za vteřinu. Výkon konzole tam je využit hlavně na obrovský otevřený svět a jeho život. Ale onlinovka od Bungie, která graficky tolik neoslní ani není v tak rozsáhlých levelech?
Redaktor GameSpotu v živém vysílání odvážně prohlásil, že Destiny 2 (Alza.cz) šlape na X1X pouze v 30fps údajně kvůli marketingové dohodě výrobce se Sony. Žádné důkazy pro to neuvedl a xboxový boss Phil Spencer na to jen odvětil, že on nezná obsah cizích smluv o exkluzivním obsahu či marketingu a že to nijak nemůže ovlivnit.
Pokud by to byla pravda, mohlo by jít o eventuální riziko do budoucna, že veškeré hry, které mají marketingovou spolupráci se Sony (FIFA 18, Battlefront 2 atd.), nemusejí naplno využívat veškerý výkon a nabízené možnosti konzole Xbox One X, jen aby PS4 verze hry nebyly horší, což by navenek v reklamách působilo blbě.
Naštěstí to bylo rychle vyvráceno: Bungie uvedli, že chodu Destiny 2 v 60fps brání nějaká "technická omezení" kvůli jejich komplikované architektuře. V úvahu přicházela i snaha o paritu s X1 verzí, se kterou X1X verze sdílí některé režimy a hráči na starší konzoli by mohli být při jiném snímkování v nevýhodě. Situaci může komplikovat i absence tradičních dedikovaných serverů (nebudou ani na PC).
Insideři přišli s vysvětlením, že Destiny bylo vždy hrou založenou hlavně na výkonu procesoru, ale ten se v X1X oproti X1 navýšil "jen" o nějakých 30 procent, což prý nedovoluje náhlý skok z 30 na 60fps. Má se za to, že díky silnějšímu GPU budeme spíš na Xbox One X častěji dostávat zvýšené rozlišení na 4K a efekty, nikoli že by všechny hry jely v 60fps (ani za cenu 1080p), na což by musel být i silnější procesor.
PCčkáře tohle vůbec trápit nemusí, když zrovna nyní Nvidia publikovala video z Destiny 2 v 60fps a 4K na GeForce GTX, ke které bude mimochodem hra přibalena (bundle). Na E3 byla ve 4K předváděna na sestavě Intel Core i7 7700K, 16GB DDR4, 500GB SSD a Nvidia GTX 1080 Ti.
Hra prý není portem z konzolí, nýbrž byla vyvinuta úplně od nuly, abyste měli pocit, že hrajete PC titul a od dne vydání koncem října vše běželo v pořádku, když už je to měsíc a půl dlouhé zpoždění oproti konzolovkám (výrok pro PCGamer). Oficiální HW nároky zatím bohužel neznáme, na počítačích si budete moci změnit následující nastavení grafiky:
- Overall Graphics Quality
- Texture Anisotropy
- Ambient Oclusion
- Motion Blur
- Anti-Aliasing
- Texture Quality
- Foliage Detail
- Environment Detail
- Character Detail
- Shadow Quality
- Depth of Field
- Foliage Shadows
- Lighting Shading Detail
- Local Light Shadows
- Wind Impulse