Skip to main content

Microsoft: Vracení digitálek neplánujeme

Reakce na spekulaci.

UPDATE - šéf xboxového marketingu Aaron Greenberg vše na Twitteru popřel: "Nic takového aktivně neplánujeme, jsme sám překvapen, že se taková otázka vůbec v dotazníku vyskytovala. Nezahráváme si proto s ohněm, jak tvrdil analytik Pachter."

Původní zpráva z 20. března - Zdá se, že v Redmondu pořád koumají, jak přinutit ještě více lidí, aby si kupovali výdelečnější digitální hry namísto krabicovek v kamenných obchodech. Také stále neopustili později zavrhnuté plány ohledně sdílení digitálních her až deseti přátelům.

V novém dotazníku se Microsoft ptá vybraných uživatelů Xbox Live, co by říkali na následující nápad, který je poměrně přelomový:

"Brali byste, pokud byste měli možnost odprodat své už dohrané digitální hry zpět do obchodu Xbox Store za 10 procent jejich pořizovací ceny?"

Když standardní cena velké konzolové hry dělá 60 eur či dolarů, uživatel by tak dostal zpět pouhých 6 eur či 6 dolarů. Někteří považují takovou nabídku skoro až za urážlivou.

Je jasné, že u nových her by se to nevyplatilo. Ale zase - proč se nezbavit mnoho let starých her ze své knihovny, u kterých stoprocentně víte, že už je nikdy nepusíte? Lepší desetina ceny než nic a za krabicové hity z předminulých Vánoc byste při výkupu v běžném zahraničním krámě nedostali více.

Microsoft by vám nevrátil na účet reálné peníze, jen by vám odebral digitální licenci (jinou cestou ostatně ani digitální verze vrátit nelze) a připsal by vám 6 eur/dolarů ve formě kreditu pro příští nákup na Xbox Store.

Za vším nejspíš vězí vychytralost MS, který má z každého digitálního nákupu obří marži prakticky bez práce (na rozdíl od krabicovek), takže ho 6 dolarů/eur nezruinuje, a rád by něčím konkuroval bazarovkám krabicovek, resp. oslovil jejich fanoušky. Tímto krokem jen se symbolickou vrácenou částkou chce patrně přimět lidi, aby více utráceli za nové hry (kde je potenciál tržeb ze Season Passu/DLC), protože z těch starých ležících v knihovně už nic nemá.

Read this next