Skip to main content

Borderlands

Úlet, co nastane po skloubení Halo a Diabla.

Jsou prezentace, která vás prostě nechají chladnými. Pak jsou prezentace, které si užijete, což je většina. Ale jsou také prezentace, kde vám předvádějící rozproudí krev v žilách, kde se zasmějete, kde si vychutnáte každou vteřinu, kde se do hry chtě nechtě zamilujete. A přesně taková byla E3 prezentace Borderlands v podání Mika Neumanna, mladého a neuvěřitelně energického vývojáře z Gearboxu.

„Co jste o Borderlands asi už slyšeli, bylo to neskutečné množství zbraní, které v něm najdete. Lidi se nás ptají: ‚Tak kolik jich tam teda bude?’ Já fakt nevím. To nikdo neví. Budou jich snad miliony, už jsme naprosto ztratili přehled,” vesele konstatoval Mike a rozjel prezentaci. “Borderlands bude RPS - tedy mix RPG a FPS. Jednoduše řečeno, chtěli jsme vidět, co by se stalo po skloubení Halo a Diabla a tohle je výsledek.”

Borderlands tedy bude akčním sci-fi RPG v pohledu z vlastních očí, tak trochu to, co mělo být Hellgate: London, ale nakonec nebylo. Plus otevřená herní plocha. Kvůli časovému omezení na E3 Mike samozřejmě nemohl ukázat celý herní svět, ale líčil, že v Borderlands bude zhruba 150 misí a vydat se budete moci prakticky kamkoli. „Příběh proto bude z velké části vyprávěn skrze dialogy a zprávy po vysílačce. Nechceme hráče nutit k neustálému vracení se do nějaké základny či co,“ dodal Mike.

E3 demo se odehrávalo na kousku planety Pandora, která za sebou očividně měla nepěknou apokalypsu, a barevná paleta proto byla laděna do šediva a hněda. Do nějaké depresivní nálady to ovšem mělo daleko – cel-shadovaná grafika dělá své, a co víc, Borderlands je pěkná bžunda. Hráli jsme za horu svalů jménem Brick, který díky svým atributům patřil do třídy „tank.“ Stejně jako v řadě jiných RPG, i tady začnete hru tvorbou svého alter-ega a výběrem jeho zaměření.

I vydali jsme se něco dělat. Po krátké procházce jsme narazili na hejno psích mutantů nazvaných scagové. A tady začalo to, čím Borderlands tolik ohromuje. Mike se do toho pustil, „Budeme mít nespočet různých nepřátel. Třeba tihle skagové. Teď vidíte ty obyčejné, co jen běhají a koušou, ti jsou jen začátek. Pak tu však máme rychlé skagy, ohnivé skagy, agresivní skagy, [následoval bleskový výčet asi deseti dalších typů, já absolutně bez šance si je zapamatovat], skagy, kteří na vás bobkují...“ Počkat, cože?

Chvilku jsme se se smečkou těchto hafanů laškovali, až na nás vyběhl „badass fire scag,“ silnější variace. Sundali jsme ho klasicky po střílečkovsku, žádnou vědu v tom nehledejte, chtělo se to jen hýbat a mířit přesně. Navíc nám pomáhali kolegové, jak Mike vysvětlil, „Hrajeme teď vlastně co-op, ostatní hráči sedí v 2K kanclu. Borderlands totiž půjde hrát jako klasický singleplayer, tak co-op mulťák až pro čtyři lidi. Plus na konzolích bude i offline split-screen.“

Po vítězném boji jsme přistoupili ke kufříku, který ohnivý skag hlídal, otevřeli ho a Mike se zarazil, „Jaj, to koukám, tyhle zbraně jsem ještě neviděl. Hmm, vypadají docela dobře. Hej [mluvil teď ke kolegovi, který Borderlands hrál], nehejbej s tím tak rychle, nestíhám číst, co která ta zbraň umí... Já ti nevím, nějakou si vyber.“ Ano, všechny předměty budou náhodně generované a nikdy nebudete předem vědět, co se na vás kde usměje. A bude jich tolik, že i jejich tvůrce dovedou zaskočit.

S novou sniperkou v ruce, vydali jsme se do jakéhos takéhos kempu a na jeho vrcholku našli otrhaného bezdomovce T.K. „To je jedna z našich postav. Je už pěkně zašlá, navíc slepá a bez nohy. Nesnáší skagy, právě oni mu totiž jeho úd ukousli. A tak většina úkolů, které vám zadá, se bude týkat likvidace těch bestií. Jednou vás dokonce požádá o navrácení jeho nohy,“ popisoval Mike groteskního dědulu.