Skip to main content

Borderlands 2

Sníh a zeleň na Pandoře otevírají nové možnosti.

Budou to dva roky, co o nich analytik Pachter slavně prohlásil, že nebudou mít šanci proti silnější konkurenci na trhu a Take-Two že je de facto poslalo na jistou smrt. Dnes je však z názvu Borderlands uznávaná, dobře hodnocená střílečka/RPG, s více než čtyřmi miliony prodaných kopií. Od minulého týdne už je oficiální i chystané pokračování, kterým chtějí vývojáři z Gearboxu napravit všechny chyby a naplnit přání hráčské komunity.

Víme už stoprocentně, že i Borderlands 2 zůstanou na povrchu planety Pandora. Tentokrát nás podle prvních informací z Game Informeru čekají nejen vyprahlé pouště, ale také návštěva regionu se zasněženými vršky. Nebo hornatých vzdálených končin, kde roste fauna ne nepodobná té naší středoevropské a kde se celshadovaní nepřátelé schovávají ve vysoké, zelené trávě.

Jednou z předností původní hry byly náhodně generované zbraně, kterých systém na jeden zatáh uměl vyrobit až tři miliony, a v tomhle ohledu mají Borderlands 2 držet linku. Zajímavé je, že ve dvojce prý nenajdete ani jedinou zbraň z prvního dílu, zato se rozšíří prostor pro přidávání hledáčků, speciální munice a dalších vylepšovátek, které budete moci na své zbraně sami aplikovat.

Všichni bandité budou mít přístup pouze ke svému vlastnímu setu zbraní, který zůstane ostatním zapovězen. Sety se budou lišit podle svého výrobce, kdy každá firma má mít jednu jasně stanovenou barvu, styl nebo preferovaný způsob, jakým se jejich výrobky ovládají. Jakousi pomyslnou herní měnou Borderlands 2 má být Eridium, za něž se pořizují upgrady nebo nové předměty a které asi nějak souvisí s iridiovými doly a zbraněmi z prvního dílu.

A jaká neobjevená tajemství na Pandoře budete tentokrát řešit? Zatím to není jasné, ovšem kooperativní mód má opodporovat čtyři hráče a to se určitě podepíše i na struktuře hry. Například na vozidlech, jichž má ve dvojce znatelně přibýt. Mezi nimi nebude chybět autíčko jménem Bandit Technical a do některé buginy se budou moci vměstnat až čtyři hráči naráz. Stejně tak samotné příběhové mise mají myslet na to, že je bude řešit více dobrodruhů naráz, a strukturou budou víc proměnlivé vzhledem k aktuálnímu dění, než jen statické a předem dané jako v jedničce.

Z nepřátel se podle Game Informeru vrátí Gunzerkerové, nyní vybavení dvěma zbraněmi naráz, ze starých dobrých Vault Hunterů budou zase jen obyčejná neutrální NPC. Ta se mají oproti jedničce obecně volněji pohybovat po mapě a působit, jako že mají neustále co na práci (vzpomeňte na Zaklínače 2). Vaši protivníci mají mít také důmyslnější AI, budou navzájem spolupracovat a nejen v přestřelkách se vzájemně brát na vědomí.

Nejspíš ve filmečcích v herním enginu se setkáte s avizovanými interaktivními dialogy, kterými budete určovat další průběh hry, z prvního dílu se také vrátí systém skillů s třemi větvemi. Některé nalezené předměty vám poskytnou časově omezené buffy, např. na doplnění zdraví nebo boost rychlosti, a snad v trochu méně časté míře se počítá i s návratem věčně rozbitých stevardích robůtků Claptrapů a misí souvisejících s jejich záchranou či opravou.

A poslední zpráva snad potěší všechny, kdo u PC verze původních Borderlands nadávali na automatické míření, nutnost řešit grafické nastavení ručně editací konfiguračních souborů, na herní menu nepodporující kolečko myši či osekaný úhel pohledu: PC edice Borderlands 2 už by tentokrát neměla být jen obyčejným portem. Vývojáři prý usilují o to, aby uspokojili majitele všech tří platforem.

Read this next