Blur
Zpátky do minulosti.
Studio Bizzare se po čtyřech dílech Project Gotham Racing, které vždy kutilo exkluzivně pro Microsoft, se svým chlebodárcem rozešlo, zakotvilo u konkurenčního Activision a začalo pro něj dělat zbrusu novou hru. Hru opět závodní, nutno dodat, a zároveň i hru, která mě na E3 oslovila vskutku minimálně. Ba dokonce zklamala, nejen mě.
Blur je na první pohled dospělejší a serióznější verzí takového Mario Kart nebo Lego Racers. Drandíte po okruzích, sbíráte power-upy a jimi komplikujete životy svých nepřátel. Koncept to je sto let starý a po asi deseti minutách hraní Blur jsem na něm bohužel nenarazil na nic, co bych už dříve několikrát neviděl a co by mne u něj udrželo.
Power-upů je v Blur patero a žádný vás nepřekvapí. Máte tu elektrické šoky fungující jako střely na dálku, tlakové nárazy co rozhodí oponenty na bocích, pak ty samé v bledě modré na oponenty vpředu a miny není třeba ani vysvětlovat. Pětici završuje nitro. S nitrem bylo zajímavé ho nakombinovat. V jeden moment jsem měl dvě nitra za sebou, tak jsem obě odpálil najednou a zničehonic jsem jel ještě rychleji, než kdybych nitra použil klasicky jedno za druhým. I ta výdrž byla delší. Škoda, že jsem neměl takové štěstí i na útočné power-upy.
Bohužel, power-upy dnes už nikoho ze židle nezvednou a ačkoliv je vždycky sranda vyhodit do vzduchu auto před vámi, už ani na těch deset minut mi nadšení nevydrželo. Navíc power-upů bylo v prezentovaném levelu až příliš moc. Každou chvíli jsem do nich vrážel a když je náhodou někdo přede mnou vybral, už takovou půl vteřinu nato se na trati znovu objevily. Ono nadšení „jéé, já mám power-up!“ tu tedy zcela absentovalo.
Předváděný okruh byl zasazen na trati mixující silnici na venkovském prostředí a vyschlé vybetonované koryto řeky. Byla už tma a nechyběl notoricky známý „říční most“ s masivními pilíři a jen několika škvírkami mezi nimi na provléknutí se (při 200 km/h). Najednou nás do závodu pustili 20 a je škoda, že vedle mě nehrál nikdo jiný kromě umělé inteligence. S živými oponenty by to byla větší zábava. Bizzare to ví a do finální verze proto slibuji velmi rozsáhlé komunitní funkce, kdy skrze online rozhraní budete moci tvořit vlastní týmy, scházet se, chatovat a pořádat závodní priváty.
Oproti Project Gotham Racing se autoři vydali mnohem arkádovitějším směrem. To je ovšem poplatné nátuře Blur, autíčka s power-upy koneckonců ničím jiným, než arkádou, ani být nemohou. Požitek z jízdy bude každopádně záležet na vozidlu, které si zvolíte. Já jezdil se sportovním BMW M3, které jelo jak namydlené a dalo mi zapomenout na nekonečné klouzání v PGR; takový Dodge Challenger má ale naopak PGR v tomto zase připomínat.
Prozatím se Blur jeví jako velmi nenáročná závodní arkáda, která si, zdá se, klade za cíl pouze pobavit na pár minut a pak si zase sednout do šuplíku. Soudě dle jejich prohlášeních, kluci v Bizzare však mají s Blur mnohem větší ambice a tak bude zajímavé sledovat, co všechno nového a neotřelého do jejich dílka ještě přidají. Na podzim bude jasno.