Skip to main content

Blur

Zpátky do minulosti.

Studio Bizzare se po čtyřech dílech Project Gotham Racing, které vždy kutilo exkluzivně pro Microsoft, se svým chlebodárcem rozešlo, zakotvilo u konkurenčního Activision a začalo pro něj dělat zbrusu novou hru. Hru opět závodní, nutno dodat, a zároveň i hru, která mě na E3 oslovila vskutku minimálně. Ba dokonce zklamala, nejen mě.

Blur je na první pohled dospělejší a serióznější verzí takového Mario Kart nebo Lego Racers. Drandíte po okruzích, sbíráte power-upy a jimi komplikujete životy svých nepřátel. Koncept to je sto let starý a po asi deseti minutách hraní Blur jsem na něm bohužel nenarazil na nic, co bych už dříve několikrát neviděl a co by mne u něj udrželo.

Power-upů je v Blur patero a žádný vás nepřekvapí. Máte tu elektrické šoky fungující jako střely na dálku, tlakové nárazy co rozhodí oponenty na bocích, pak ty samé v bledě modré na oponenty vpředu a miny není třeba ani vysvětlovat. Pětici završuje nitro. S nitrem bylo zajímavé ho nakombinovat. V jeden moment jsem měl dvě nitra za sebou, tak jsem obě odpálil najednou a zničehonic jsem jel ještě rychleji, než kdybych nitra použil klasicky jedno za druhým. I ta výdrž byla delší. Škoda, že jsem neměl takové štěstí i na útočné power-upy.

Chybět nebude ani model poškození, ačkoliv velmi jednoduchý a upadající kusy kapoty budou mít na řízení jen minimální vliv. Pří nejhorším zajedete do servisu při trati a ztratíte pár vteřin.

Bohužel, power-upy dnes už nikoho ze židle nezvednou a ačkoliv je vždycky sranda vyhodit do vzduchu auto před vámi, už ani na těch deset minut mi nadšení nevydrželo. Navíc power-upů bylo v prezentovaném levelu až příliš moc. Každou chvíli jsem do nich vrážel a když je náhodou někdo přede mnou vybral, už takovou půl vteřinu nato se na trati znovu objevily. Ono nadšení „jéé, já mám power-up!“ tu tedy zcela absentovalo.

Předváděný okruh byl zasazen na trati mixující silnici na venkovském prostředí a vyschlé vybetonované koryto řeky. Byla už tma a nechyběl notoricky známý „říční most“ s masivními pilíři a jen několika škvírkami mezi nimi na provléknutí se (při 200 km/h). Najednou nás do závodu pustili 20 a je škoda, že vedle mě nehrál nikdo jiný kromě umělé inteligence. S živými oponenty by to byla větší zábava. Bizzare to ví a do finální verze proto slibuji velmi rozsáhlé komunitní funkce, kdy skrze online rozhraní budete moci tvořit vlastní týmy, scházet se, chatovat a pořádat závodní priváty.

Soudě dle prvních dojmů, po grafické stránce Blur za Project Gotham Racing zaostává.

Oproti Project Gotham Racing se autoři vydali mnohem arkádovitějším směrem. To je ovšem poplatné nátuře Blur, autíčka s power-upy koneckonců ničím jiným, než arkádou, ani být nemohou. Požitek z jízdy bude každopádně záležet na vozidlu, které si zvolíte. Já jezdil se sportovním BMW M3, které jelo jak namydlené a dalo mi zapomenout na nekonečné klouzání v PGR; takový Dodge Challenger má ale naopak PGR v tomto zase připomínat.

Prozatím se Blur jeví jako velmi nenáročná závodní arkáda, která si, zdá se, klade za cíl pouze pobavit na pár minut a pak si zase sednout do šuplíku. Soudě dle jejich prohlášeních, kluci v Bizzare však mají s Blur mnohem větší ambice a tak bude zajímavé sledovat, co všechno nového a neotřelého do jejich dílka ještě přidají. Na podzim bude jasno.

Read this next