Bloodborne chce méně trestat než Dark Souls a dovolí doplňovat zdraví
Nové nahrávky z GC + krásné obrázky.
From Software vědí, že balancují na tenké hranici mezi zklamáním příznivců série Dark Souls a chtěným otevřením se širšímu publiku. Jejich PS4 exkluzivita Bloodborne tak stojí před těžkým úkolem, na nějž chce vyzrát novým online konceptem, aby oslovila nové hráče.
"Nemůžeme ale zatratit naše stávající fanoušky, jsou pro nás velmi, velmi důležití, když šíří osvětu o našich hrách," řekl včera na Gamescomu producent Masaaki Yamagiwa. Jak dodává, v minulých hrách jako Dark Souls jste často umírali a museli vytrvat. Nicméně s Bloodborne si kladou za cíl, že nechtějí tolik hráče trestat za jeho chyby. Hra tak bude trochu tolerantnější k přešlapům a snad i o něco lehčí, ačkoli podle GC dema to prý nemáme soudit, protože tam byla obtížnost uměle snížena, aby se dala na veletrhu poskytnout k vyzkoušení davům.
Značnou část zážitku obstará zábava při prozkoumávání tajemného, strašidelného gotického světa. Uličky města Yharnam, které je známé svými středověkými praktikami, budou nasvíceny od Měsíce, luceren a plamenů ohně, přesto se hodí mít louč, protože za každým rohem může číhat nebezpečí. Jelikož se píše 19. století, disponujete i brokovníicí pro likvidaci nepřátel na dálku, ačkoli se zase má o něco déle nabíjet.
Pořád to bude o odměňování za překonání na první pohled neporazitelných kreatur, avšak už ne pouze o jejich tuhém kořínku, nýbrž i s novými prvky strachu a napětí. Nepřátelé budou rychlejší a agresivnější, i jich bude na vás více naráz než v minulých hrách tohoto studia, což má vyžadovat proaktivnější útočnou taktiku. Té jsou ostatně přizpůsobeny i zbraně nebo svižnější pohybové manévry, jak je patrné i z nových nahrávek okolo, kde si všimněte pěkných animací. V jádru tedy Bloodborne zůstane akčním RPG, ale nyní bude boj mnohem více o volbě vhodné strategie.
Větší hloubku boje prý zajistí i nový Regain systém, který odmění za riskování a rozhodnost. Dovolí vám totiž doplnit ztracené zdraví poté, co se pustíte do hordy nepřátel krátce po sobě, jen se zbraní na blízko. V podstatě vám tento systém vykompenzuje naštvání z toho, že jste to před okamžikem schytali, a bude vás nutit k rychlé odplatě. Dostupný objem zdraví k doplnění se ukáže ve žluté barvě a postupem vteřin se bude zmenšovat, pokud váháte s opětovným udeřením. Musíte proto vymyslet vhodné načasování v sérii útoků, než jen čekat a uplatňovat defenzivní postup. Ten čekejte od nepřátel, kteří se dovedou krýt.
Jak víme, Bloodborne vyjde pro PS4 v příštích šesti měsících, čili nejpozději v únoru - více v GC traileru nebo níže na krásných nových screenshotech: