Blizzard propustil 600 zaměstnanců
Ale vývoje her se to prý nedotkne.
Na zásadní události bohatý den nezavršilo nic menšího než mohutné propouštění u firmy, která byla asi tou poslední, u které bychom to čekali.
Blizzard celosvětově propustil 600 svých zaměstnanců. Kolik z nich bylo v které zemi, není známo. Ale 90% těchto lidí prý nemělo nic společného s vývojem her (mohlo jít např. o početnou armádu pracovníků zákaznického centra), takže Blizzard ujišťuje, že odchod těch 60 vývojářů nijak neovlivní Diablo 3 ani jiné chystané tituly.
"Abychom mohli vytvářet epický herní obsah, musíme chytře spravovat naše zdroje. neb v uplynulých letech jsme se obrovsky rozrostli. Někdy to znamená i obtížná rozhodnutí, jak udržet naši společnost zdravou při evoluci nás samotných i herního průmyslu," vysvětlil šéf Blizzardu Mike Morhaime.
Podle jeho slov nadále pokračují s vývojem Blizzard DOT, Diablo 3, Starcraft 2: Heart of the Swarm, World of Warcraft: Mists of Pandaria a dalších ještě neoznámených projektů. "V příštích týdnech oznámíme datum Diabla 3 a uskutečníme akci pro novináře o datadisku pro WoW." Na nedávném slibu vydat letos dvě hry se prý nic nemění.
Analytici oslovení agenturou Reuters přičítají propouštění postupnému snižování počtu předplatitelů World of Warcraft, na což firma reaguje snížením nákladů. Ve 3. čtvrtletí 2011 skončilo 700 tisíc předplatitelů WoW a mohou dále klesat kvůli masivnímu nástupu Free2Play her nebo Star Wars The Old Republic. O výpovědích u Blizzardu však bylo rozhodnuto už začátkem roku, neboť ho již tehdy zahrnul do předpovědi hospodaření na 2012.