Skip to main content

Blizzard po sedmi letech zrušil MMO Titan

Nečekaná zásadní zpráva + detaily.

Tuhle zprávu čekal málokdo. Jedno z nejrespektovanějších studií před okamžikem oznámilo, že úplně zrušilo jejich dlouho plánované nextgen MMO Titan pro PC. Rozhodlo se po sedmi letech vývoje ukončit trápení, které provázelo neustálé překopávání konceptu, protože nebylo s výsledky spokojeno a nesplňovalo jeho vysoké standardy.

"Když jsme vytvořili World of Warcraft, mysleli jsme si, že víme, jak vyrobit MMO, takže jsme si vytyčili asi nejvíce ambiciozní cíl, jaký jsme vůbec mohli. Ale nepovedlo se to, nedokázali jsme učinit hru zábavnou a vášnivou. V rámci přehodnocování stavu hry jsme si kladli otázku, jestli to je vůbec hra, jakou chceme vyvíjet, a dospěli jsme k záporné odpovědi," vysvětlil to pro Polygon spoluzakladatel a šéf Blizzardu, Mike Morhaime.

Taková rozhodnutí prý vždy bývají obtížná, což si uvědomili už v době, kdy dávno zrušili Warcraft Adventures či Starcraft Ghost. Ale prý je důležité umět poznat chvíli, kdy je raději lepší s něčím přestat, než to lámat přes koleno. Vede to pak prý celkově k lepším výsledkům a není to důkaz slaboty, nýbrž naopak síly. Viceprezident studia to přirovnal k situaci okolo hudebních skupin Rolling Stones či U2, které také měly období, kdy se nedařilo a raději se rozešly, aby se po čase zase zkusily dát dohromady, což u nich zafungovalo.

Že Titan není tím pravým ořechovým, do čeho by měli vývojáři investovat čas a energii, jim prý pomohlo uvědomit si vydání jiných her Hearthstone a Heroes of the Storm. Jinými slovy, Titan byl dle nich projektem až moc velkého rozsahu, což není moc kompatibilní se současnou dobou, která přeje spíš menším, kreativním titulům. Blizzardu prý došlo, že už nadále nejsou firmou, která musí chrlit pouze obří blockbustery, nýbrž chce nechat autorům volnost v přicházení s novými nápady.

Zajímavé je v tomto kontextu jiné dnešní vyjádření, že tímto krokem Blizzard neřekl, že by už nikdy nechtěl udělat nějaké nové MMO. Prý pouze v tuto chvíli nechce tvorbou her v tomto žánru trávit čas, mezi což samozřejmě nepočítá další datadisky pro World of Warcraft, které by naopak měl v příštích letech chrlit rychleji než dosud.

O Titan (pracovní název) se toho dosud moc nevědělo, jen že bude výrazně odlišný od WoW a neměl mít měsíční poplatky. Doufalo se, že bude odhalen na letošním Blizzconu v listopadu. Vloni v květnu hra prošla výrazným překopáním, ale jak se zdá, ani to nepomohlo. Náznaky potíží signalizovalo už odstranění veškerých zmínek o hře ze stránek výrobce, tzn. k zrušení mohlo dojít už před delší dobou, jen se čekalo na ohlášení v pravou dobu, která teď po Destiny nastala. Obavy, že by se Titan coby nová značka neprosadil, by za zrušením být neměly, když si Activision s Destiny dokázali opak. Jestli to vše máme chápat tak, že si firma ponechá jen trio silných sérií Starcraft, Warcraft a Diablo, které bude dál rozvíjet, když se jim pořád tak daří, se zatím neví.

Read this next