Skip to main content

Blizzard nevylučuje hru pro konzole

Datadisk SC2 bude stejně epický jako WoL.

Blizzard ústy Michaela Rydera řekl, že hru pro konzole určitě nevylučuje a že to možné je. Ostatně Blizzard na konzolích začínal, ještě v dobách před prvním WarCraftem, tzn. před rokem 1994.

„V dávných dobách dělal Blizzard konzolové hry. Není to o tom dědictví, je to o designových rozhodnutích a o tom, co si myslíme, že bude pro naše hráče nejlepší.“

„V posledních letech jsme orientovaní pouze na PC a na online. V Blizzardu ale hrajeme různé hry. Snažíme se poučit, kdekoliv můžeme. Hrajeme konzolové hry a konzolové platformy bedlivě sledujeme. A pokud uvidíme příležitost, kdy by herní design mohl fungovat dobře na konzoli, možná to zkusíme.“ Říká Ryder.

Blizzard dělal svého času spousty portů a konverzí pro konzole a například jeho známý Rock’n Roll Racing, nebo Lost Viking pro konzole byly solidní hry. Z dob po prvním WarCraftu lze jmenovat snad jen verzi StarCraftu pro Nintendo 64 a konverzi prvního Diabla pro první PlayStation.

Posledním pokusem Blizzardu o proniknutí na konzole byl StarCraft: Ghost, který byl „pozastaven na neurčito.“ Tento projekt provázely velké potíže a pracovaly na něm celkem tři různá studia. Problém Blizzardu a konzolí je možná v tom, že slavnému studiu vždycky neúnosně dlouho trvá, než hru dokončí. Než by tedy Blizzard nějakou konzolovou hru vydal, přišla by další generace konzol. Například aktuální StarCraft 2 byl ve vývoji od poloviny roku 2003, stejně jako Diablo 3, které ještě nějaký ten rok určitě nevyjde.

Zároveň s Ryderem prohlásil hlavní softwarový inženýr Blizzardu Carl Chimes, že „datadisk“ pro StarCraft 2 s podtitulem Heart of the Swarm má být minimálně stejně epický, jako je Wings of Liberty. Heart of the Swarm se bude zaměřovat primárně na Zergy a Kerrigan, a vyjít by měl „nejdříve za rok po vydání Wings of Liberty.“ Realisticky jej ale můžeme očekávat zhruba na konci roku 2012. Všichni víme, že si Blizzard dává vždy na čas.

Read this next