PREVIEW Battlefield Hardline
O epizodách příběhu i rozdílech oproti BF4.
To, co mělo být vrcholem EA E3 konference za necelé dva týdny, uniklo už dnes. Co přesně jsme se ze sedmi minut o Battlefield: Hardline, velkém podzimním titulu o válčení buď za policii nebo zločineckou organizaci, z videa dozvěděli?
Hrdinou singleplayeru bude Nick Mendoza, mladý detektiv z Miami, který se ocitl na pomezí zákona, když je hnán touhou po pomstě napříč celou Amerikou a zradí ho parťáci, kteří by si část nálezu chtěli nechat pro sebe. Kampaň se prý inspirovala populárními kriminálními seriály z televize a její levely budou rozděleny na epizody, včetně cliffhangerů. Postavy mají ztvárnit, resp. namluvit hvězdné tváře z Justified či House of Cards. EA tvrdí, že Hardline "revitalizuje" singleplayer (kritizovaný v BF3 i BF4).
Prostředí moderního rázu údajně mají být větší a otevřenější než kdykoli předtím. Nepřátelská inteligence prý byla od nuly redesignována, díky čemuž budete moci hrát jednotlivé epizody opakovaně různými cestami, což naznačuje větvení příběhu - stanete se hodným poldou nebo naopak záporňákem? V příběhu budete sbírat otisky prstů a skenovat podezřelé, což má odkrýt druhou linii příběhu, abyste si tak zvolili vlastní styl hraní.
Dějištěm hry se stanou centra amerických velkoměst, nelegální podzemní pěstírna či prodejna aut v L.A., vše samozřejmě hodně zničitelné. Společně s Levolution efekty ovlivňujícími hratelnost jako v Battlefieldu 4 má jít o vizuálně nejpestřejší díl série. Studiu Visceral s ním pomáhají i DICE, ale neví se, jak moc.
"Ať už budete v multiplayeru zachraňovat zajatce jako SWAT nebo obklíčíte přepadenou banku, členové týmu budou muset takticky spolupracovat," tvrdí video. Heist mód bude podobně jako v Payday 2 o bankovních loupežích, kterým se policie pokusí zabránit, zatímco útočníci budou chtít rychle zmizet i s ukradenými penězi. V Rescue módu zachráníte zajatce vězněné při loupežném přepadení, zatímco v Hotwire režimu vás čekají honičky policie s kriminálníky v rozlehlém venkovním prostředí, něco jako v Need for Speed, ale se střílením na okolní vozy. A konečně v Blood Money módu půjde o velký balík peněz, který chtějí obě strany ukořistit a vrátit ho do své základny.
Ranní ikony hovořily i o dopravních prostředcích (obrněná auta, letadla, vrtulníky, motorky, lodě), ale ve videu se na nich neklade důraz. Zdá se, že Hardline spíš bude o přestřelkách na blízko ve stísněných prostorech, v čemž asi spočívá hlavní rozdíl oproti BF4. Po ruce budete mít pestrou výbavu koupitelnou za úspěchy v misích, např. vystřelovací hák použitelný kdekoli na kterékoli mapě, což má být kladivo na campery. Také budete moci jezdit po drátech mezi budovami a časem se snad odemkne i schopnost vidět skrz zdi (nepotvrzeno). Battlefield Hardline vyjde letos na podzim.