Blender ve verzi 3.5 rozšiřuje možnosti využití GPU NVIDIA GeForce RTX
Včetně tutoriálů.
Blender, nejoblíbenější nástroj pro tvorbu 3D grafiky na světě, který je k dispozici zdarma a má otevřený zdrojový kód, získal zásadní aktualizaci na verzi 3.5. S ní přichází mimo jiné podpora Open Shading Language (OSL) shaderů v rámci ray-tracingového enginu NVIDIA OptiX. 3D grafici tak mohou používat shadery v Blender Cycles Cycles a renderovat je s pomocí GPU NVIDIA z rodiny RTX. Dříve byl takový pracovní postup omezen pouze na vykreslování pomocí CPU. Lze tak dosáhnout až 36násobné úspory času.
Verze 3.5 přináší také další aktualizace v oblastech animace a riggingu, využití uzlů, fyziky, modelování a dalších.
Blender patří mezi preferované nástroje 3D grafika Pablo Reche Beltrána známého pod pseudonymem AuraProds. "Opravdu se mi líbí, protože mohu přenést do 3D jakýkoli nápad, který mám v hlavě, pomocí jednoduchého pracovního postupu," potvrzuje Pablo. Vytvořil v něm i krátké video parodující slavnou scénu z legendárního filmu Jurský park. Jako předobraz pro dinosaury zde však posloužily kresby jeho mladých bratranců, kterým je 5 a 8 let.
Jeho GeForce RTX 4080 se při tvorbě uplatnila nejen při tvorbě 3D modelů, ale také při finální úpravě snímku v DaVinci Resolve. Díky duálním enkodérům s podporou kodeku AV1 pak dokázal zkrátit dobu výsledku exportu na polovinu.
YouTube kanál NVIDIA Studio nabízí průběžně doplňovaný playlist s návody a radami pro Blender.
Tvůrci se také mohou zúčastnit Watch 'n Learn Giveaway pořádané kreativní komunitou 80LV a vyhrát GeForce RTX 4080. Zapojit se lze do čtvrtka 30. března a je pro něj potřeba zhlédnout Omniverse for creators GTC, po té vyplnit tento formulář a na sociálních sítích označit #GTC23 a @NVIDIAOmniverse.