Black Lotus zrušeno "kvůli ženské"
Activision prý tlačilo na Treyarch.
Activision řeší zajímavou kauzu. Mezi novináři se začalo proslýchat, že firma stopla vývoj akční hry Black Lotus od vývojářů z Treyarch pouze kvůli ženské hrdince. Dle našeho zdroje měl vydavatel prohlásit, že hry s hrdinkami se špatně prodávají, a po vývojářích údajně požadoval, aby "tu ženskou odstranili".
"Neříkáme našim vývojářům, jaké hry mají dělat, a už vůbec bychom jim netvrdili, že nemají vyrábět tituly s ženskými hrdinkami," popírá to vydavatel v čerstvém rozhovoru s Gamasutrou.
Black Lotus mělo být zrušené v roce 2007, kdy se na žebříčcích prodeje skvělo Halo 3, první Modern Warfare a Assassin's Creed. Activision si tehdy prý prosadilo, aby se Treyarch vykašlali na koncept s názvem Black Lotus a místo toho firmě vnutili True Crime: Hong Kong.
Namísto hry s otevřeným herním světem, hongkongskou tématikou a ženskou hrdinkou prý vydavatel usiloval o "hru s otevřeným herním světem, gangsterem v hlavní roli, kradením aut a střílením lidí v Hong Kongu místo Liberty City, protože GTA IV se prodalo deset milionů kopií," řekl redakci Eurogameru anonymní zdroj.
Ten dodává, že odhadování úspěšnosti hry dopředu podle prodejů Wet nebo Bayonetty nemá nic společného s tím, zda jsou tituly s hrdinkami obecně úspěšné nebo ne.
Ať už je to jakkoliv, Treyarch si nakonec nový True Crime neponechali a hra, která byla oznámená v prosinci 2009, nakonec vzniká ve studiích United Front.