Skip to main content

Bitvy jako v Kingdom Come prý ještě v žádné hře nebyly

A proč nebude středověk tak brutální?

Když Dan Vávra mluví o vlastním dítěti, má jako každý rodič možná tendence někdy trochu přehánět. V tomto duchu mluvil i v novém rozhovoru pro magazín Aktualne.cz o údajně unikátních bitvách Kingdom Come, jako by tu neexistovaly hry jako Total War, Mount and Blade či třeba Chvialry:

"Chceme ukázat pocit, když člověk stál na bitevním poli a kolem něj se děla bitva. Myslím, že to je na hře nejzajímavější a nikdy tady nebylo. Ve všech hrách máte buď postavu, která v otočkách kosí nepřátele na hromady, nebo naopak sledujete z ptačího pohledu na míle vzdálenou bitvu. Samotný pocit toho, že se ocitnete uprostřed středověké bitvy, bude podle mě něco neskutečného."

Středověký život ve hře nebude vykreslen tak brutálně a krvavě, jako to často bývá v historických filmech. Podle Vávrova názoru byl totiž ve skutečnosti v mnoha směrech bezpečnější než dnešek. Přiznává, že to nebyla úplná idyla kvůli krutým věcem, za které však následovaly velmi přísné tresty.

S hygienou, oblečením i po sociální stránce prý šlo o dobré místo pro život a tak bude vykresleno i v Kingdom Come. Jediné, co tam nenajdete, budou děti, protože by kvůli jejich zabíjení hrozily různé mediální kauzy. Kdyby se ve hře naopak vyskytovaly a přitom nešly zabít, kazilo by to důraz na realističnost.

Zazněl i jiný zajímavý názor Vávry o nerozumění vlastní kultuře, na kterém určitě něco je: "Představy Evropanů o jejich vlastní minulosti jsou naprosto zkreslené, ale o samurajích vědí všechno, což mi přijde směšné." Tvůrce hry také upozornil na zažité nesmysly o principu šermování, že cílem není mlátit toho druhého do meče, nebo ohledně proseknutí brnění rytíři, který prý byl v reálu takřka nezranitelný.

Na Aktualne.cz se stočila řeč i na termín vydání, kdy se už automaticky mluví o příštím roce. Jen prý ani ve studiu nyní netuší, zda to bude leden či březen (více o tom zde).

Read this next