Skip to main content

BioWare: Zaklínače 2 nehanil náš člověk

Sehnáno i vyjádření Metacritic.

Protože včerejší kauzička vyvolaná webem TheGX (zviditelněná přes N4G) po sobě zanechala řadu otazníků a mohla někomu neprávem ublížit, vracíme se k ní s vyjádřením zúčastněných stran, které kvůli časovému posunu v USA reagovaly až s odstupem.

Nejprve se Eurogamer zeptal editora Metacritic, kde se inkriminovaná uživatelská recenze Zaklínače 2 objevila, jestli mají nějak systémově ochráněno nebo případně uzavřenou gentlemanskou dohodu s předními výrobci her, aby je nehodnotili sami jejich tvůrci (jako se to v březnu potvrdilo u Dragon Age 2):

"Hodnotit produkty na Metacritic může kdokoli do té doby, dokud neporušuje naše podmínky použití stránek," odpověděl nám Marc Doyle a dodal: "Bohužel nemám žádné informace, zda dotyčný uživatel Metacritic s přezdívkou M_Stannard je nebo není zaměstnancem BioWare."

Jejich komunitní koordinátor Chris Priestly v oficiálním komuniké vše popřel: "Nejedná se o zaměstnance BioWare (nehledě na to, co o sobě tvrdí). Minule u hodnocení Dragon Age 2 sice skutečně šlo o člověka z BioWare, ale to byla jiná osoba než tentokrát." Svůj komentář samozřejmě nemohl zakončit jinak než vůči konkurenci přátelskými slovy, že první díl Zaklínače osobně miloval, že se těší na pokračování a věří v ještě lepší hru, než byla jednička.

Na internetu nelze nalézt žádné důkazy o propojenosti přezdívky M_Stannard s někým z pracovníků BioWare, nejde předpokládat, že by z minulé, hojně medializované kauzy nevyvodili nějaké důsledky (aby se nesměla opakovat) ani se nedá prokázat (zabránit), že hanění nenapsal kamarád někoho z vývojářů či najatá PR agentura (která by těch negativních recenzí jistě vyrobila mnohem více, aby výsledek více zkreslila, jak se to běžně stává).

Zřejmě se tedy v tomto případě jednalo jen o aktivitu internetových trollů nebo fanboyů, kteří nemají nic lepšího na práci než kazit vypovídací hodnotu uživatelských recenzí na Metacritic dáváním extrémních hodnocení jako 0/10 nebo 10/10, které by se neměly brát příliš vážně. Na druhou stranu, když vývojáři nebo výrobci her mívají ve smlouvách prémie vázané právě na průměr dosažený u jejich hry na Metacritic a citují je nebo se jimi dokonce při rozhodování (o budoucích projektech) řídí šéfové největších firem (nejčastěji se na průměrné známky odvolávají EA), nebylo by vhodné s tímto známým nešvarem něco dělat...?

Read this next