BioWare o omezení Xboxu 360
Velké plány a tak málo úložného místa.
V rámci obsáhlého interview na serveru IndustryGamers, interview vedeném s R. Muzykou a G. Zeschukem z BioWare, zazněl také povzdech nad málo kapacitní konzolí X360.
Řeč je především o skutečnosti, že ne všechny modely zmíněné konzole jsou standardně vybavené harddiskem. Uvedené pak vývojářům stěžuje jejich práci a přináší komplikace i samotným hráčům - viz loadingové prodlevy v Mass Effect. BioWare samozřejmě nejsou jediní, kdož vidí ve standardizované přítomnosti harddisku krok pro technicky lépe ošetřené herní produkty.
Nicméně mnohem aktuálnější problém je spojený s příchodem mnohoslibného RPG Dragon Age: Origins, kde se v BioWare cítí značně limitovaní úložným místem na X360 pro jimi nabídnutý obsah ke stažení. V případě Dragon Age: Origins totiž mají velké plány a ambice. Mluví se o skutečně rozsáhlém přídavném obsahu ke stažení (DLC) či o uvolnění nástrojů pro uživatele, díky kterým by měl následně vzniknout další herní obsah, s možností jeho sdílení.
Zatímco na PC v tomhle bodě nebude problém, u X360 zdá se, že ano (na vině je samozřejmě Arcade verze X360, kde právě klíčový HDD absentuje). Zeschuk přitom připomíná, že také velikost XBLA downloadů a klasických demoverzí na X360 už se výrazně navýšila, prostě že jsme součástí nové, digitální éry. Má to být hozená rukavice Microsoftu?
Možná by tedy nebylo od věci pustit při tomhle uvažování Arcade model a jeho uživatele konečně k vodě, koneckonců pokud tito budou chtít něco navíc, na co jim rozhodně nestačí paměťová karta, mohou investovat do upgradu svého "nedokonalého" hardwaru.