Skip to main content

BioShock Infinite se stal nejprodávanější hrou března

Dokázal v tvrdé konkurenci nemožné.

Dopředu bychom si na to určitě nevsadili. Zvlášť když byl minulý měsíc napěchovaný hity až po okraj, více než předvánoční období, dále když se návrat Lary Croft tak povedl, když BioShock není typickou hrou úplně pro každého, resp. střílečkou pro masy, a když vyšel až na úplném konci měsíce, takže měl na rozdíl od ostatních pokračování známých sérií k dispozici méně dnů a musel to nahnat předobjednávkami.

Ale je to tak, dílo Kena Levineho a Irrational Games se v USA i díky intenzivnímu marektingovému finiši povedlo dosáhnout na úctyhodných 878 tisíc kusů, což mu zajistilo první příčku a vedle nasbírání mnoha hodnocení 10/10 další primát. Jedná se o číslo od auditora trhu NPD, které počítá jen krabicovky včetně sběratelek a pouze uskutečněné prodeje koncovým zákazníkům, nikoli vyexpedované kusy na trh ležící někde na pultech a čekající na přecenění.

Analytici se proto domnívají, že BioShock Infinite - mimochodem nejúspěšnější hra této třídílné série - za úvodní rok celosvětově dokáže pokořit hranici 4,5 milionu kusů. Tomb Raider skončil druhý a i ten zaznamenal nejlepší výsledek v historii značky.

Vzhledem k tomu, že na šestém místě žebříčku figuruje Luigi Mansion 2 pro 3DS s 365 tisíci kusy, můžeme tipovat, že Gears of War: Judgment na 3. místě a God of War: Ascension na 4. místě mohou mít na kontě nějakých přibližně 400-600 tisíc kusů jen v Americe, což je značný propad oproti předešlým multimilionovým dílům těchto silných first-party značek.

Zvláštností je umístění The Walking Dead: Survival Instinct na 9. místě navzdory velmi negativním recenzím, včetně té naší z 24. března s 3/10, a že se Naruto: Ultimate Ninja Storm vešlo do TOP 10, ale tato série je dle Cenegy prý velice populární i v České republice, ačkoli hardcore hráči ji opovrhují.

Celkově za březen 2013 hlásí americký trh meziroční propad o 10 procent, což ale není vzhledem k dojíždějící životnosti starých konzolí vůbec špatný výsledek, když i samotný software vzrostl o 2 procenta. Podle NPD se hrám z tohoto měsíce dařilo o 40 procent lépe než těm před rokem. Vysvětluje to tím, že březen prý zažil méně premiér než vloni, což se nám moc nechce věřit.

P.S. Pokud jste už BioShock dohráli, může se vám hodit objasnění 14 základních záhad příběhu od Aleše Harazima.

Read this next