Skip to main content

BILANCOVÁNÍ ROKU 2017: Cenega Czech

Počet kusů Wolfa i vymírání PC verzí.

Eurogamer spáchal velkou anketu zdaleka nejen mezi hlavními českými distributory, kterých jsme se optali na největší úspěchy minulého roku či výhled do budoucna. Za společnost Cenega Czech se ohlédla Kristýna Fleissigová, PR specialistka.

1) Jak z pohledu vašich her a působení na trhu hodnotíte právě končící rok 2017 - která vámi distribuovaná hra ve 2017 pro vás byla trefou do černého, které se v ČR/SK nejvíce prodalo (případně kolik kusů? :), co letos překvapilo a co naopak zklamalo?

Za sebe musím říct, že rok 2017 byl doposud ten nejhektičtější, jaký jsem za působení v Cenega Czech zažila. Nutno podotknout, že mnoho kolegů to cítí stejně. Naší distribucí prošlo neuvěřitelných 79 titulů různých platforem a edic. Největší poprask vyvolala hra Resident Evil 7, která mimo šokujících scén také ukázala, jak velký potenciál v sobě ukrývá virtuální realita (nejen) PS VR, a zanechala za sebou tisíce vyděšených, ale hlavně spokojených hráčů.

Z hlediska prodejů byla v roce 2017 zdaleka nejúspěšnější hrou akční FPS Wolfenstein 2: The New Colossus- napříč platformami a edicemi se v ČR a SK prodaly desítky tisíc kusů. Rozčarování nám přinesla nastalá situace okolo klesajícího odbytu PC verzí her, a tak si říkáme, čím to je - začali snad PC hráči více pirátit, přecházet na konzole či dokonce vymírat?

2) Od čeho si nejvíce slibujete ve 2018? Co by měl být z vašeho Q1/Q2 release-listu ten největší trhák a chystáte k němu pro české hráče případně spáchat něco speciálního?

Za hlavní trhák roku 2018 můžeme bezpochyby označit hru Red Dead Redemption 2, do které vkládáme mnoho nadějí, a to nejen z obchodního hlediska. Spousta z nás v Cenega Czech stále zůstává aktivními hráči (správný obchodník musí přece vědět, co prodává, no ne? :) a těšíme se, až se budeme moci ponořit do nádherně zpracovaného světa, kterému vévodí brilantní příběh.

Netrpělivě také očekáváme nové herní pecky, které budou plně optimalizované pro virtuální realitu a určí tak další směřování této doposud nepříliš využité technologie, kterou podle nás čeká zářná budoucnost nejen na poli videoher.

Ostatní díly seriálu: Bilancování 2017 očima Comgadu (18.12.), Bilancováni 2017 očima české pobočky Sony (19.12.), Bilancování 2017 dle obchodu Xzone (20.12.), Bilancování 2017 podle českého Microsoftu (21.12.), Bilancování 2017: obchod Alza.cz (22.12.), Bilancování 2017: obchod JRC.cz (28.12.), Bilancování 2017: studio Bohemia Interactive (2.1.). Bilancování 2017: Nvidia (7.1.)

Read this next