Skip to main content

Brothers in Arms: Furious 4

Stínání hlav motorovou pilou v odlehčeném duchu z E3.

Pár dní před E3 jsme slyšeli zvěsti, že čtvrtý díl úspěšné série Brothers in Arms od Gearbox Software bude trochu jiný, než dříve, zejména, co se zobrazeného násilí týče. Od E3 předváděčky jsem tedy očekával hodně, ale rozhodně ne to, co přišlo. Brothers in Arms: Furious 4 není skutečným pokračováním zavedené značky, ale menší odbočkou. Docela chápu šéfy Gearboxu, že tým, který na hře pracuje, pověřili, aby se na druhou světovou válku podíval trochu jinak, než je zvykem. A ruku na srdce, realistickými střílečkami z tohoto období už jsme všichni přejedení, ne?

Původně jsme měli mít možnost vyzkoušet si Furious 4 na vlastní prsty, ale Ubi se omluvilo a pozvalo nás pouze do místnosti se čtyřmi konzolemi, které obsluhovali zaměstnanci Ubi. Producent hry nás přivítal pravým německým pivem (Weizen) a pak se vrhl do akce, kterou celou dobu komentoval. Ukázková mise se odehrávala kolem roku 1944 v okolí německého hradu, kde se konala jakási slavnost, na níž měl možná být i Hitler. A protože se Furious 4, dle slov samotných vývojářů, inspiruje Hanebnými parchanty Quentina Tarantina, hlavním cílem hry je zabít vůdce třetí říše. Cesta k hradu vede přes malou vesničku a zábavní park. Zajímavé je, že úkoly jsou hráči zadávány stejným způsobem jako v posledním Splinter Cellu, tedy bílými nápisy levitujícími v prostoru.

Před startem úrovně mi představení čtyř hratelných charakterů napovědělo, že Furious 4 nebere válku vážně a grafický styl, stejně jako u spousty dalších novinek na letošní E3, připomíná Team Fortress 2. Náš průvodce hrál za charakter jménem Montana – The Flanker, který vypadá jako heavy, v ruce mu trůní rotační kulomet a když v něm dojdou náboje, vytáhne brokovnici nebo motorovku(!). Protože prezentace probíhala na čtyřech obrazovkách a já sledoval hlavně tu největší, takhle přesnou charakteristiku ostatních postav jsem neulovil. Nicméně další byl Stitch – The Fixer, což naznačuje, že půjde o jakéhosi inženýra, Crocket – The Finisher mi byl sympatický díky jeho plamenometu a Chock je indián, který si velmi rozumí s tomahawkem.

Český oznamovací E3 trailer

Furious 4 jsou kooperativní střílečkou pro čtyři hráče, která stojí na pomezí Left4Dead a Bulletstormu, Akce je frenetická a herní mechanismy doslova kopírují letošní střílečku EA. V traileru renderovaná scéna přepadení hospody ve hře začíná takzvaným „akčním momentem", kdy čtveřice vtrhne do krčmy a zpomalí se čas. Zajímavé je, že každá postava má v ten moment jiný úkol. Montana měl v daném časovém úseku zabít tři německé vojáky. Za tento, i plnění dalších úkolů, ale hlavně za efektní exekuce, získáváte body, které vyměňujete za vylepšení stávajících zbraní.

To nám producent ukázal na granátech, které proměnil na Exploding Traps, u nás bychom řekli medvědí pasti. A hned se objevila skvělá příležitost je vyzkoušet. Když čtyřka vymlátila hospodu, začali se k ní sbíhat posily a naše partička je musela, uvězněná v místnosti, odrážet. Takže pár vybuchujících pastí honem na zem a chycení esesáci již létali vzduchem. Úroveň pokračovala jízdou v náklaďáku a přemístěním do zábavního parku, kde na skupinku čekala série tří závěrečných bosů. Nejprve na scénu přiletěl nacista s jetpackem, pak museli sundat ostřelující letadlo a nakonec obrněného kulometčíka, se kterým se s pomocí všech svých speciálních schopností rvali cirka čtyři minuty.

Trochu jsem byl zklamaný vizuální stránkou hry, protože Furious 4 běží na Unreal Enginu 3 a ten nás už nemá moc čím překvapit. Zobrazené násilí zdaleka nedosahuje drsnosti Bulletstormu, je spíše komixově laděné, všude stříká krev a počet mrtvol roste stejně rychle, jako dluhy Sazky. Jediný brutálnější moment nastal, když hrana Montana vytáhl motorovou pilu a začal řezat nabíhajícím náckům hlavy. Ačkoliv nám předvádějící odmítl odpovídat na otázky, nedalo mi to a zeptal jsem se, jak to bude s umíráním, protože během dema všechny čtyři postavy dostávali na frak a nikdo se ani nepodíval smrti do očí. Stejně tak mě zajímalo, jestli vyjde Furious 4 na Wii U. Neuspěl jsem, na obě otázky mi producent řekl pouze "No comment". Přesto se na nový Brothers in Arms těším, protože akční kooperativní týmové hry jsou mým hrnkem kávy. Takže si zamlouvám recenzi, ok?

Hra Brothers in Arms: Furious 4 je předběžně plánována na druhé čtvrtletí příštího roku a měla by vyjít na PC, PS3 a X360.

Zpravodajství z veletrhu E3 sponzoruje Conquest entertainment - www.mojenintendo.cz.

Read this next