Bez downgradu by prý Dark Souls 2 běželo trhaně až nehratelně
Tvůrci si totiž nedokázali poradit s limity starých konzolí.
Středeční článek o rapidním zhoršení grafiky Dark Souls 2 na PS3/X360 oproti starším oficiálním videím vyvolal solidní rozruch i kvůli vyjádření výrobce Namco Bandai, který vše nepopřel, ale zároveň nesdělil konkrétní důvody.
Ty dodatečně ze svých zdrojů zaslechl reportér magazínu Forbes, který tvrdí, že bez zhoršení grafiky by hra nebyla schopná běžet plynule a nedala by se vůbec prodávat.
"Původní obrázky a videa pocházely z rané verze hry, ale ta fungovala jen tak tak. Má se za to, že From Software se přehnaně soustředili na špičkový zážitek na PC a podcenili, jaké potíže jim to způsobí na starých konzolích," píše Forbes, který tím nepřímo naznačuje, že by PC verze na tom mohla být koncem dubna lépe.
Na PS3/X360 proto museli grafiku až úplně ke konci vývoje zásadně ořezat, když zjistili, že zvýšení počtu snímků za vteřinu nedokáží dosáhnout jinak (optimalizacemi atd.). Vydat tu ranou verzi s hezčím vizuálem, všichni by pak prý říkali, že Dark Souls 2 je rozbitý a v podstatě nehratelný.
Dotyčný zdroj obeznámený s vývojem se zapřísáhl, že starší marketingové materiály neměly za cíl někoho podvést či oklamat, údajně byly vytvořeny s těmi nejlepšími úmysly, aniž by si tehdy vývojáři uvědomili, co je později čeká za trable (na srovnávací obrázky z downgradu hry se podívejte zde).