Ve vlastním Fallout MMORPG už Bethesdě nic nebrání
Kdo vydělal na ukončení soudního sporu dohodou?
Vleklý soudní spor mezi Bethesdou a Interplay ohledně Fallout Online skončil dohodou obou stran. Interplay už odteď masivně multiplayerovou hru z univerza Fallout nesmí vyvinout, ani žádnou jinou hru se značkou Fallout. Pouze je mu dovoleno doprodat zásoby starých dílů či Fallout Tactics do konce roku 2013.
Bethesda musí v rámci dohody zaplatit Interplay další dva miliony dolarů, za což od této chvíle získala veškerá práva na vývoj MMORPG nebo třeba MMOFPS ze světa Fallout. Domluvila se též s vývojáři onoho rozpracovaného Fallout MMO (Project V13) pro Interplay z Masthead Studios, že nesmí tento název v budoucnu použít (tzn. musí si ho případně přejmenovat) a že berou na vědomí jeho nové vlastnění Bethesdou.
Díky ukončené právní bitvě a vyřešení všech souvisejících problémů tedy Bethesdě nic nebrání v oficiálním oznámení a vydání vlastního Fallout MMO. Na něm dost možná dávno potají pracuje a může nás s ním překvapit dříve, než by se předpokládalo. Stroprocentně jisté je však pouze to, že se kvůli možné záměně nebude jmenovat Fallout Online :)
"Fallout znamená pro ZeniMax důležitou značku a nyní jsme schopni vyvíjet budoucí hry ze série Fallout, aniž by s tím měly něco společného jiné firmy nebo riziko žalob," řekl šéf Robert Altman ze ZeniMaxu.
Ten na tom všem navzdory soudním tahanicím docela vydělal, protože původní požadavek Interplay za prodej kompletních práv na Fallout i s MMO byl 50 milionů dolarů (resp. v této pozici šel na vyjednávání). Bethesda však tehdy v roce 2007 prý řekla, že o MMO nestojí, ať si ho Interplay vyrobí sám, když si ho tolik cení, a koupila za 5,75 milionu dolarů jen práva na singleplayerovou hru.
Když ale rok poté zaznamenal obrovský úspěch Fallout 3, Bethesda svůj postoj přehodnotila a rozpoutala právní bitvu. V ní šla Interplay po krku kvůli nedodržení podmínek smlouvy (doba započetí vývoje Fallout MMO, výše investice atd.) a poměrně šikovně se ji podařilo před veřejnosti vyvolat dojem, že v právu musí být ona a že Interplay jsou ti "špatní", kdo něco blokuje - přestože zpočátku o práva na Fallout MMO příliš nestála a hlavně - nekoupila si je od původního držitele.
V tomto kontextu je ta dnes dohodlá platba dodatečných pouze dvou milionů dolarů pro Interplay nízká, ale je otázkou, zda ušetření financí majiteli Bethesdy nesníží reputaci u hráčů (jako u toho nesmyslného soudu kvůli názvu Scrolls s tvůrcem Minecraftu, jehož první kolo prohrála). Vydělají na tom samozřejmě i hráči, že dostanou pravděpodobně lepší Fallout MMO přímo od Bethesdy. A spokojeni mohou být i Interplay, kteří se nemusí nadále trápit s něčím, na co evidentně neměli dostatek sil a prostředků, a ještě dostanou nějaké odškodné.