Bethesda udělala při vydání RAGE 2 obrovskou chybu s Denuvo
+ srovnání rychlosti spuštění.
Za normálních okolností byste asi v příštích dnech četli zprávy, jak dlouho pirátům trvalo porazit protikopírovací ochranu a zda to je rychleji či pomaleji než u jiných áčkových her (letošní průměr činí zhruba 6 dnů).
Nicméně při včerejším vydání RAGE 2 (Xzone.cz) udělal někdo z Bethesdy obrovskou chybu, která může prodejům této postapokalyptické střílečky dost ublížit i ovlivnit šance na případné pokračování či počet DLC. Nezdá se, že by šlo o záměr, jak přitáhnout zákazníky na vlastní službu na úkor Steamu.
Vyšlo totiž najevo, že verze hry nabízená přímo na obchodě Bethesdy kupodivu neobsahuje žádnou protikopírovací ochranu. Někdo zřejmě umístil do adresáře s hrou před zahájením distribuce omylem ten špatný, nijak nechráněný .exe soubor, který sloužil jen pro interní testovací účely a neměl se nikdy dostat na veřejnost. V novinářské review-verzi z minulého týdne bylo Denuvo též, ačkoli to EULA nezmiňuje.
Oproti tomu pokud někdo učinil nákup na Steamu, tam dostal standardně PC verzi s obávaným DRM Denuvo, které hru chrání před nelegálním kopírováním. Asi není nutné dodávat, že prý jen stačí soubory vyměnit...
Už dokonce na PCGamingWiki existují první testy, které srovnávají chod těchto rozdílných verzí RAGE 2. Zatímco ta z Bethesda.net je spuštěna za pouhou vteřinu, rozběhnutí verze ze Steamu s Denuvo trvá až pět vteřin. Souviset to může i s odlišnou velikostí souborů: 47 MB vs. 425 MB s Denuvo. To bylo mimochodem i v předešlých titulech od Avalanche, jako Just Cause 4 či Generation Zero.
Zvláštností je i to, že Bethesda.net verze lze spustit, aniž byste někdy na daném počítači hru standardně nainstalovali nebo tam měli Bethesda.net Launcher, ačkoli v hlavním menu jste vyzváni k jednorázové online verfikaci a ta už ten program výrobce vyžaduje. RAGE 2 jinak používá rychlé grafické rozrhaní Vulkan API, potvrdila NVIDIA v posledních ovladačích i přítomnost souboru ShadersVulkan_F.shader_bundle.