Bethesda: Skyrim je až moc rozsáhlý
Kolik autoři napočítali jeskyní?
Todd Howard z Bethesdy v nedávném rozhovoru řekl, že Elder Scrolls V: Skyrim je na jejich vkus až moc rozsáhlé. "Při poslední kontrole jsme napočítali 120 opravdových jeskyní a asi 100 různých zásadních míst v externiérech," řekl v rozhovoru s OXM. "Je to na nás až moc velké."
Autoři musí všechno přepočítávat proto, že jeskyně budou stejně jako jednotlivé dungeony či města ve Skyrimu náhodně generovány - sice z předem připravených forem a podkladů, ale přesto se mají lišit při každém spuštění. Bethesda už dříve slíbila, že ve hře nenajdete dva stejné kameny, stromy nebo hrnečky.
Tuhle variabilitu bude dodržovat i prostředí: jedna jeskyně bude prorostlá vegetací, další úplně zamrzlá, jinou najdete uprostřed imperiální pevnosti a pod zem se podíváte také v útrobách ledovce. "V Oblivionu jsme nechali designéry, aby si s jeskyněmi pohráli, několik jich dokonce mělo na práci jenom tohle. Nedopadlo to špatně, ale mohlo to být lepší. Proto ta změna," vysvětlil Howard, proč budou jeskyně ve Skyrimu náhodně generované.
"Pokud byste přes sebe dali mapy Skyrimu a Oblivionu, budou hruba stejně velké. Ale Skyrim se nezdá, spoustu času vám zabere zdolávání horských vrcholků a cestiček vedoucích přes pohoří." Z dalších prostředí autoři již dříve potvrdili tundru, vulkanické lokace, podzimní les nebo ledovec. Celkem se počítá s šesti nebo sedmi úplně rozdílnými typy prostředí.