Bethesda: Dishonored 2 pro recenze poskytneme až den před vydáním
Vysvětluje svou politiku.
Nebývá rozhodně zvykem, aby podobná prohlášení činili přímo vydavatelé, ale když se z toho stala kauza nedávno u Mafia 3 a předtím třeba u DOOM, asi to je potřeba...
Bethesda dnes večer na svém webu oficiálně oznámila, že recenzentské kopie Dishonored 2 (Alza.cz) poskytne všem až den před vydáním, tedy 10. listopadu. Tedy v ten samý den, kdy se ke hře dostanou běžní hráči s předobjednávkou.
"Vážíme si recenzí od magazínů, čteme je, sledujeme je, snažíme se z jejich kritiky poučit, i chápeme jejich význam pro naše hráče. Nicméně budeme pokračovat v naší politice a poskytneme všem (média, streameři, YouTubeři) review-kódy až den před vydáním. Chceme, aby všichni, včetně magazínů, měli rovné podmínky a dostali se ke hře ve stejnou dobu."
Pokud čekáte na textové recenze, než učiníte rozhodnutí si hru koupit, Bethesda tomu údajně rozumí a doporučuje vám chvíli si počkat, než vaši oblíbení recenzenti sepíší články.
Firma připomněla, že u DOOM vedla tato politika k spekulacím o (ne)kvalitě hry, která se ovšem pak stala hitem v obchodech i u kritiků, jednou z nejvýše hodnocených FPS posledních let.
Jinými slovy, Bethesda tímto dala na stejnou úroveň odborné recenzenty, kteří nutně pro udělání kvalifikovaného názoru potřebují hrát desítky hodin (plus další hodiny na sepsání textu), a streamery na YouTube či Twitch, kteří nabízejí často jen povrchní názory a dojmy, aniž by museli mít ve hře něco za sebou, u nich to bývá tolerováno a hlavní je spíš vystupování dotyčného před kamerou či to, jak umí mluvit nebo přehrávat.
Tento přístup se asi řadě lidí z branže nebude líbit, ale pro výrobce to je samozřejmě takto velmi výhodné (nedostatky hry obvykle objevíte až po delším hraní, ne při vysílání úvodní hodiny) a hlavně na to má plné právo. Níže ještě nový deníček o Emily z Dishonored 2:
To samé se mimochodem týká i remasteru Skyrim: Special Edition (Alza.cz, 28.10.), byť tam to asi nikoho trápit nebude, i vzhledem k přemíře srovnávacích videí na YouTube.