Skip to main content

Bethesda: Microsoft ani Sony tentokrát start konzolí nezpackají

Mají svědčit rozsáhlým RPG.

Pamatujeme si to asi všichni. Když na trh přišla PlayStation 3, vývojáři se potýkali s nástrahami architektury Cell a hráči dopláceli na nedostatek startovních her. Start Xbox One byl zase zabitý politikou výrobce ohledně bazarovek, cenou a násilným tlačením Kinectu.

Šéf Bethesda Games Studios je však přesvědčen, že tentokrát Microsoft ani Sony start nové konzole nezpackají. Má tím samozřejmě na mysli příští Xbox a PlayStation 5.

Pro IGN to řekl Todd Howard, výrazná osobnost herní branže, která je už nepochybně blízce seznámena s plány obou firem pro příští generaci i s konfigurací hardwaru. Pokud by to nevěděl, nemohl by příštím konzolím šít na míru chystané hry jako nástupce Skyrimu či Starfield.

"Tentokrát dělají věci správně. Nikdo při startu nic nepokazí, jak se to některým povedlo v minulosti".

Vylepšení, která přinese hardware nadcházející generace konzolí, mají být prospěšná pro typ her, které Bethesda vyvíjí, čili typicky rozlehlá RPG. Zmínil konkrétně výrazné snížení nahrávacích časů na PS5.

Howard se také těší na alternativní obchodní modely, díky nimž budou růst vývojáři, vydavatelé i samotné platformy.

"Hraní se konečně dostává do bodu, kde jsou ostatní odvětví zábavního průmyslu, jako filmy a televize. Hry za plnou cenu 60 dolarů budou obdobou toho, když jdete na velký film do kina. Pak tady budou hry, které mají předplatné, zatímco jiné můžete stáhnout do mobily a jsou financované reklamami. Je to pro celou branži velmi zdravé, například pro adventury s omezeným rozpočtem, které by dříve nedostaly zelenou."

Read this next