Skip to main content

Beta verze Minecraft s RTX pro Windows už zítra

Raytracingové efekty pro miliony hráčů.

Miliony hráčů Minecraftu po celém světě dostanou možnost vyzkoušet si nejprodávanější hru historie v nové grafice. Minecraft s RTX se tento týden dostává do fáze otevřené bety na Windows 10 a přinese realistické stínování, osvětlení i syté barvy.

„Spojili jsme síly s Mojang Studios, abychom do Minecraftu mohli přinést ray tracing nové generace i AI. A výsledky jsou opravdu ohromné," říká Jeff Fisher, seniorní viceprezident herní divize ve společnosti NVIDIA. „Komunita se na Minecraft s RTX velmi těší a my se nemůžeme dočkat, co v něm vytvoří."

Od čtvrtečních 19.00 hodin našeho času si hráči Minecraftu na Windows 10 budou moci stáhnout betu velmi očekávané bezplatné aktualizace, která zpřístupní hru v nové grafické podobě s ray tracingem v reálném čase, realistickými materiály a NVIDIA DLSS 2.0.

NVIDIA také poskytne hráčům zdarma šestici nových světů, které lze zdarma stáhnout z Minecraft Marketplace. Hráči si tak budou moci vyzkoušet, co vše je možné vytvořit, pokud je v Minecraftu zapnut ray tracing v reálném čase.

Watch on YouTube

„Minecraft s RTX znamená další velkou evoluci pro Minecraft," říká Saxs Persson, kreativní ředitel značky Minecraft ve společnosti Microsoft. „Jádrem běžného Minecraftu je stavba z bloků. GeForce RTX GPU dramaticky změní vzhled světa Minecraftu směrem k realističtějšímu ztvárnění tím, že přidají realistické efekty jako stíny, odrazy, odlesky a další mezi nástroje pro stavitele."

Společnosti NVIDIA, Microsoft a Mojang Studios, vývojáři Minecraftu, přidávají do verze hry pro Windows 10 formu ray tracingu známou jako path tracing, která simuluje průchod světla scénou. Představuje unifikovaný model výpočtů osvětlení pro řadu odlišných typů efektů, které obvykle byly implementovány separátně pomocí rasterizovaných nebo hybridních rendererů. Mezi tyto efekty patří:

  • Přímé osvětlení sluncem, oblohou nebo různými světelnými zdroji
  • Realistické tvrdé i měkké stíny
  • Emisivní osvětlení od povrchů jako ze zářící kámen nebo láva
  • Globální iluminace
  • Přesné odrazy na vodě a kovových površích
  • Transparentní materiály jako špinavé sklo, voda nebo led s odrazy a lomem světla
  • Volumetrická mlha a světelné šachty

Ray tracing byl přidán do Minecraftu díky API DirectX 12 Ultimate, které představuje standard v rámci herního průmyslu. NVIDIA GeForce RTX™ GPU jsou jedinými grafickými kartami s dedikovanými jádry pro výpočet ray tracingu, která umožňují, aby byla technologie využívána ve hrách v reálném čase.

Read this next