Bazarové hry neovlivňují prodeje novinek
Třebaže se jich ročně prodá 100 milionů.
Množství bazarových her, či chcete-li her nabízených "z druhé ruky", dosáhlo v USA hranice 100 milionů každoročně prodaných kusů. Alespoň podle odhadu analytické společnosti Wedbush Morgan Securities. Výše uvedené číslo má jednak představovat třetinu z celkového počtu v zámoří ročně prodaných her a potom obrat ve výši 2 miliard USD.
Ještě zajímavější je info, že většina bazarových her se prý neprodává dříve, než se originální, nově zakoupené verze její majitelé nabaží. Řeč je o časové prodlevě 2 měsíců od uvedení každé herní novinky na trh, což má ve finále definovat resumé, že bazarovými prodeji je nakonec postiženo jenom cca 5% nových her.
Analytik Pachter se pak na základě zdejšího počítání zastává herního řetězce GameStop, čile obchodujícího právě s použitými hrami. Dle Pachtera právě tahle strategie vylepšuje prodeje nových her, na něž potenciální zákazníci získávají potřebné finance právě odprodejem již hraných, starších kusů do bazaru.
Za pozornost v tomto kontextu stojí, že také v našich luzích a hájích se rozebíhá nápad s bazarovými tituly, s čímž nedávno přišel herní řetězec Game Shop. A nebude dlouho sám, na tenhle obchodní model chce totiž brzy přistoupit též JRC.