Skip to main content

Battlefield přechází na tříletý cyklus jako Call of Duty

Proto bude Battlefield 5 o něco později.

Po odsunu Hardline až o půl roku jsme se ze setkání EA s investory dozvěděli další změny v jejich uvažování.

Série Battlefield přechází na tříletý vývojový cyklus, podobně jako to funguje u konkurenčního Call of Duty, ačkoli Activision se to na rozdíl od BF daří vycházet pravidelně rok co rok a má k tomuto účelu vícero dostupných studií, což zatím EA chybí:

"Při správném uchopení tento tříletý cyklus vyústí v kvalitnější produkt, ale potřebujete k tomu tři věci. Jednak opravdu kvalitní studia se zkušenými tvůrci, dále osvědčený engine jako právě Frostbite, který si všichni osvojí, a pak samozřejmě hodně času. Právě kvůli tomu Hardline kutí v San Franciscu ve Visceralu a nikoli švédští DICE jako obvykle," vysvětlil viceprezident EA investorům (ačkoli Hardline se kvůli odkladu bude nakonec dělat déle než ty tři roky).

Zároveň dodal, že část týmu DICE, která se teď nevěnuje opravování BF4 nebo jeho datadiskům nebo Star Wars Battlefront nebo Mirrors Edge 2 (nenudí se, chlapci), už pracuje na něčem dalším, co zatím nechtějí oznamovat, ani nechtějí říkat, která jiná studia případně zařadí do budoucí rotace prací na Battlefieldu.

Když si to vše dáte dohromady, de facto tím nepřímo řekl, že Battlefield 5 vyjde zhruba až za tři roky po tom minulém, což vychází zhruba na Vánoce 2016, a že by měl být opět od DICE.

Akcionáři EA také nátlakem na vedení firmy vyšťourali, kdy čekat Star Wars Battlefront, který jim za zavřenými dveřmi už ukázali: "Preferovali bychom vydat tuto hru někdy okolo doby, kdy přijde do kin filmová sedmá epizoda Hvězdných válek, stanovená na prosinec 2015. Sice na to ni nejsme nijak přímo vázáni, ale určité věci ve hře se samozřejmě filmu týkají," odpověděl jim Patrick Soderlund.

Poslední novou informací je odklad posledního pátého datadisku Final Stand pro Battlefield 4, který namísto dosud slibovaného konce prázdnin vyjde někdy mezi říjnem a prosincem letošního roku. Souvisí to prý s postupným vylaďováním základní hry.

Read this next