Skip to main content

Battlefield 4 v základu se sedmi režimy na deseti mapách

O co jde v Obliteration či Defuse? + artworky všech map.

Toto by mohlo umlčet věčné kritiky záměrů s pěti budoucími přídavky v rámci služby Premium. Základní verze Battlefield 4 přinese celkem sedm herních módů, které budou všechny hratelné na deseti obsažených multiplayerových mapách. EA dnes na oficiálním blogu představili hlavní režimy spolu s jejich herním principem.

ConQuest, který si už příští týden sami otestujete ve veřejném betatestu a důvěrně ho znáte z minule, je navržen pro 24 hráčů (PS3/X360), resp. 64 hráčů (PC/PS4/Xbox One). Utkají se v něm všechny typy dopravních prostředků, jejichž cílem bude dobýt vlajky, eliminovat nepřátelské vojáky a snížit jejich tikety na nulu. Commander mód je v ConQuestu volitelný.

Domination si rovněž zkusíte v MP betě a na všech platformách se hodí pro bitvy 20 lidí. Střetne se v něm jen pěchota, tak jako v DLC Close Quarters do BF3, což znamená spíš přestřelky na blízko, v nichž budete vždy nedaleko vlajky. Její zmocnění se tak proběhne rychleji než v ConQuestu a každé zabití bude mít větší vliv na celý zápas, ale Commander mód zde nevyužijete.

Obliteration je jeden ze dvou nových režimů v Battlefield 4 a 24 lidí (PS3/X360), resp. 32 lidí (PC/PS4/Xbox One) se v něm bude honit kvůli bombám, které se náhodně objevují na mapě. Cílem je sebrat je rychleji než soupeřící tým a umístit je na jednom ze tří možných cílů nepřítele a odpálit. Poté vše pokračuje nanovo respawnem další bomby a neskončí to do doby, než jeden z týmů přijde o všechny tři místa. Vše se tu tedy točí okolo místa, kde se bomba nachází, a během okamžiku se změní vaše role z útočníka na obránce či naopak.

Defuse je komornější mód pěti proti pěti, z nichž každý má v každém kole jen jeden život, tudíž každá vypálená kulka může být smrtící. Cizí tým zlikvidujete buď jeho kompletním zabitím nebo odjištěním a detonací vojenského objektu, který vlastní, podobně jako M-COM stanice v Rush. Dle tvůrců se jedná o nejvíce soutěživý mód, který je protikladem těch jiných a ti, kteří padnou, budou moci sledovat zbylé přeživší.

Team Deathmatch je klasika, která nepotřebuje vysvětlení, jen že je zde navržena pro 20 lidí a že vítězí ten tým, který dříve docílí stanoveného počtu celkových zabití. Squad Deathmatch bude o bitvách čtyř proti čtyřem s omezenou podporou vehiklů, kde se zápolí o přední místa v žebříčku. A konečně populární Rush je založen na asymetrickém boji mezi útočníky a obránci, kdy se zúčastní opět 24 lidí na starých platformách nebo 32 lidí na těch výkonnějších. Snažit se budou o zničení (nebo ochranu) dvou MCOM stanic v každá zóně mapy, což jakmile se povede, objeví se dvě další stanice hlouběji v mapě, a tak dále, dokud nezničí celkem šest takových, nebo než týmu dojdou tikety.

Z homepage Battlefield 4 dnes také uniklo deset artworků všech přiložených MP map v základní verzi hry, z nichž byly dosud oficálně představeny jen čtyři. Některé názvy nemusejí být finální: Siege of Shanghai, Paracel Storm, Operation Locker s vězením, Damage s přehradou z Levolution traileru, Flooded (ta s protipovodňovými zábranami z trailerů), lesní Abandoned, Golmud Railway s kolejemi v pustině, Resort s prázdninovým letoviskem na tropickém ostrově, Tremors s nočním městem a Dish - jejich artworky ve vyjmenovaném pořadí:

Read this next