Battlefield 4 má být v Číně, v 60fps a pro 64 hráčů
Drobky utekly z interní konference pro zaměstnance EA.
EA měli nedávno uspořádat další z interních videokonferencí pro své zaměstnance po celém světě, aby je navnadili, co báječného chystají pro Battlefield 4 (a možná také trochu spravili náladu po ohlasech na Medal of Honor). Z předvedeného dema jeho alfaverze unikly prostřednictvím insidera na ChipHell nějaké drobky o náplni, které by se za běžných okolností daly považovat za prachobyčejné výmysly někoho s bujnou fantazií z diskusního fóra. Jenže to by však místy nesměly odpovídat informacím, které se z úplně jiného zdroje dozvěděl i Eurogamer již dříve.
Battlefield 4 má poprvé v sérii obsahovat ovladatelné ženské postavy a také tři hratelné strany: USA, Rusko a Čínu, okolo které se má příběh celé hry výrazně točit.
Zatímco třetí díl prý využil možnosti enginu Frostbite 2 jen ze 30-40%, Battlefield 4 ho má vyždímat z 80%. Souvisí to s cílením i na příští generaci konzolí společně se současnými konzolemi a PC. Jak se mají lišit? Verze hry pro PS3/X360 poběží jen ve 30 snímcích za vteřinu, zatímco verze pro PS4/X720 má díky 60fps působit plynulejším dojmem (na PC bude zamčeno na 100fps). Vedle toho se do bitvy na příštích konzolích (i PC) údajně bude moci zapojit až 64 hráčů najednou, kdežto na starých konzolích jen 32. Samotný engine prý moc změn nedozná, byť nezapomene na nové efekty jako teselaci či dynamické nasvícení.
S vydáním Battlefieldu 4 se podle této interní konference EA počítá na konec října 2013, ačkoli konkrétně uváděný 23.10.2013 je zrovna středa, kdy nové hry obvykle nevycházejí. Jestli to znamená, že příští konzole přijdou už v říjnu příštího roku, nebo zda verze hry pro ně dorazí později, zůstalo neodpovězeno.
O Battlefield 4 jsme poprvé slyšeli letos v červenci, kdy se na něj objevil banner na webu EA, kteří ho posléze oficiálně potvrdili pouze s tím, že zůstane věrný moderní éře.