Skip to main content

Battlefield 4 přes rozhraní Mantle běží o 45 procent rychleji

Aspoň to tvrdí AMD, dokládá to však jen na Oxide demu.

Údajně revoluční grafické rozhraní Mantle nestihlo slíbený prosinec kvůli technickým problémům Battlefieldu 4, na něž se soustředí celé studio DICE. Tudíž se formou patche objeví až koncem ledna.

AMD nicméně využilo své vystoupení na veletrhu CES, kde poprvé zveřejnilo nějaké konkrétní údaje o přínosu tohoto jejich nového řešení ovladačů grafické karty na nízké úrovni s plným přístupem k hardwaru. Battlefield 4 na PC prý pod Mantle běží až (!) o 45 procent rychleji než standardně přes DirectX 11 - viz následující foto z prezentace od WCCFTech, které vzbuzuje díky obalu oprávněný dojem, že se hovoří přímo o BF4 a ne jen obecně:

Tento rozdíl byl dosažen na úplně nové architektuře Kaveri od AMD, takže je možné, že na výkonných grafických čipech od Nvidia může být změna menší. Dříve předvedené Oxide demo s vesmírným simulátorem mělo na A8-7600 APU běžet rychlostí 30 snímků za vteřinu, kdežto v DirectX režimu nedosáhlo ani 10 fps. Jiná věc ale je, že tohle demo bylo speciálně navrženo pro Mantle, tudíž to ani náhodou nelze chápat jako typický příklad platící pro všechno.

Pokud by to o nárůstu výkonu v řádu tolika procent u Battlefieldu 4 byla pravda, což zatím nelze z nezávislých zdrojů ověřit, může to být v budoucnu lákadlem i pro přechod na SteamOS, s nímž eventuální rozmach Mantle úzce souvisí. Podívejte se na záznam vybrané pasáže z přednášky na CES. Nvidia se zatím nevyjádřila, jestli bude na této otevřené platformě participovat, AMD se tomu nijak nebrání (naopak by asi bylo rádo), takže zatím brát, že se to týká jen grafik od AMD.

Watch on YouTube

Více o tom, co je Mantle, čtěte v původním oznámení, reakci Carmacka, podpoře dalších her nebo nedávné nahrávce Mantle tech-dema.

Read this next