Battlefield 4 má na PC s AMD Mantle nárůst fps o 58 procent
Náhradník DirectX od AMD zdá se opravdu funguje.
AMD pomalu ale jistě uvádí na trh svou technologii Mantle, která zjednodušeně provádí komunikaci mezi hardwarem a softwarem a má být v podstatě náhradníkem DirectX či OpenGL. První velkou hrou, která bude Mantle podporovat, je Battlefield 4 a výsledky jsou zdá se impozantní.
Již minulý týden vyšel patch, který do hry podporu Mantle přidává a pokud máte nějakou novější kartu od AMD s podporou této technologie, můžete se radovat. DICE říká, že nárůst ve snímcích za sekundu je místy až 58 procent.
DICE Battlefield 4 s podporou Mantle testovali na třech rozdílných PC sestavách a zjistili, že zvýšení počtu fps je zhruba v rozmezí 14 až 58 procent. Jsou to čísla ze singeplayeru, v multiplayeru je zlepšení fps okolo 25 procent.
AMD vymyslelo Mantle, aby existovalo softwarové API, které bude mnohem lépe komunikovat s hardwarem a zcela využívat jeho výkonnostní potenciál, na rozdíl od klasického DirectX nebo OpenGL. Hry, které jsou na Mantle přizpůsobené, mohou přesunout výpočetní výkon z procesoru na procesory v grafické kartě a také mají přímější cestu do výkonnostních kapacit grafického procesoru.
Další hry, které by měly mít podporu Mantle, jsou například Star Citizen, Thief nebo Sniper Elite 3.