Skip to main content

Battlefield 4 má na PC s AMD Mantle nárůst fps o 58 procent

Náhradník DirectX od AMD zdá se opravdu funguje.

AMD pomalu ale jistě uvádí na trh svou technologii Mantle, která zjednodušeně provádí komunikaci mezi hardwarem a softwarem a má být v podstatě náhradníkem DirectX či OpenGL. První velkou hrou, která bude Mantle podporovat, je Battlefield 4 a výsledky jsou zdá se impozantní.

Již minulý týden vyšel patch, který do hry podporu Mantle přidává a pokud máte nějakou novější kartu od AMD s podporou této technologie, můžete se radovat. DICE říká, že nárůst ve snímcích za sekundu je místy až 58 procent.

DICE Battlefield 4 s podporou Mantle testovali na třech rozdílných PC sestavách a zjistili, že zvýšení počtu fps je zhruba v rozmezí 14 až 58 procent. Jsou to čísla ze singeplayeru, v multiplayeru je zlepšení fps okolo 25 procent.

AMD vymyslelo Mantle, aby existovalo softwarové API, které bude mnohem lépe komunikovat s hardwarem a zcela využívat jeho výkonnostní potenciál, na rozdíl od klasického DirectX nebo OpenGL. Hry, které jsou na Mantle přizpůsobené, mohou přesunout výpočetní výkon z procesoru na procesory v grafické kartě a také mají přímější cestu do výkonnostních kapacit grafického procesoru.

Další hry, které by měly mít podporu Mantle, jsou například Star Citizen, Thief nebo Sniper Elite 3.

Watch on YouTube

Read this next