ČR: Battlefield se počtem kusů blíží Mafii
Od podzimu se čeká až 60% ročních tržeb.
Domácí herní obchod Xzone dnes ráno zveřejnil tiskovou zprávu na téma, kterak přichází klíčové období pro tržby prodejců videoher. Očekává, že poslední tři měsíce roku přinesou prodejcům her více než polovinu celkových ročních tržeb. Na post nejprodávanější hry roku v ČR podle Xzone útočí Battlefield 3.
"Podzim je každoročně nabitý těmi největšími herními hity, distributoři a prodejci využívají začínající vánoční horečku. Letos si zatím nejlépe vede Battlefield 3 od Electronic Arts, který v předobjednávkách poráží tradičního rivala Call of Duty v poměru tři ku jedné,," uvedl Martin Schovanec, manažer společnosti Xzone, největšího tuzemského online prodejce her.
Dodal, že Battlefield 3 se počtem předobjednávek blíží hernímu hitu Mafia II. Ta se stala nejprodávanější hrou loňského roku, na jejímž úspěchu měla také velký vliv skutečnost, že šlo o titul vyvíjený v brněnském studiu 2K Czech.
Vydavatelé videoher si tradičně schovávají největší trumfy do posledního čtvrtletí roku. Na předvánočním trhu se tak letos v přímém souboji utkají pokračování slavných sérií, jakými jsou například FIFA 12, Assassin's Creed Revelations, Uncharted 3: Drake's Deception, Battlefield 3, The Elder Scrolls V: Skyrim nebo Gears of War 3 - viz release-list.
Celkově dosáhl český a slovenský trh s videohrami v loňském roce rekordního obratu ve výši 2,189 miliardy korun. Připsal si tak meziroční růst ve výši 16,9 procenta. Vyplývá to z nejnovějších dat publikovaných Asociací herního průmyslu České a Slovenské republiky (AHP).