Skip to main content

E3 DOJMY z Batman: Arkham Origins

Zas tak moc odlišný od předchůdců asi nebude.

  • Na předváděčku Batman: Arkham Origins jsem se dostal jen díky dobrému známému Danovi Zahradníkovi (Gardnerer), který těsně před E3 změnil stáj a od Ubi přešel k Warner Bros. Chtěl bych mu tímto poděkovat, protože s Batmanem jsem vyplnil svou poslední půlhodinku na výstavě a nebýt jeho, asi jen tak bloumám po potemnělých uličkách mezi tisíckrát viděnými stojany. Navíc jsem si ihned po příchodu dal pořádně vychlazené pivko. To jen abyste věděli, že jsem byl "uplacen", jako každý jiný pisálek uvnitř batmanovy budky.

  • U Warnerů měli očividně našlapáno, protože chlapík, který seděl vedle mého Playstationu 3 mě ve hře neustále postrkoval dál a dál. Nemohl jsem tedy prozkoumat velikost města, nicméně hned úvodní scenérie jakoby ze zadnice vypadla předchozímu dílu. A to i přesto, že Arkham Origins se odehrává před oběma předchozími díly.

  • Po klasickém průletu mezi vysokými věžáky, kde jsem se pohyboval z jedné střechy na druhou pomocí přitahovacího lana, jsem se připletl do bitky mezi přisluhovače hlavního antihrdiny Black Mask a náhodným pocestným. Z této scény jsem si měl odnést pocit, že bojový systém je naprosto totožný s minulým dílem. Přesto jsem objevil jeden rozdíl. Kromě standardních protivníků byl v bandě i jeden větší, kterého jsem dokázal trefit pěstí mezi oči až když jsem ho dvakrát ošlehl svým pláštěm, tedy dvakrát zmáčkl na ovladači kolečko.

  • Bitka byla jedním z mnoha vedlejších úkolů, kterými je město i tentokrát přeplněno. Těžko usuzovat z dema primárně připraveného pro účely výstavy, nicméně mám pocit, že vedlejších akcí je tentokrát ještě více než v Arkham City.

    Hned o dvě střechy dále na mě čekala další nepovinná mise. Její náznak už jsme mohli vidět v renderovaném filmečku. Joker rozmístil po celém městě výbušniny a Batman je musí deaktivovat. Prvním problémem je pevný časový limit. Oběma analogovými páčkami, tedy stejně jako minule, jsem hackoval odpalovací zařízení, ke kterému byly výbušniny připojeny a ještě jsem se musel během toho vypořádat s partou nepřátel.

  • V ní se opět objevil nový druh, který mi ze všeho nejvíce připomínal načerveno nabarvené postavy v ninja oblecích. Nebyli tužší než ostatní, ale díky jejich rychlosti jste museli blokovat údery ne jedním zmáčknutím tlačítka krytí, ale dvojím. Tato nutnost byla indikováno většími ikonkami blesků nad jejich hlavami v momentě, kdy se chystali útočit.

  • Třetí mini ukázka se věnovala vylepšenému detektivnímu módu. V něm si Batman bude moci přehrávat události, které se staly na místě činu a na základě indicií v různých časových intervalech odhalit pravou podstatu zločinu. Zde konkrétně Batman viděl havárii vrtulníku. Když si přehrál jeho pád, zjistil, že se zřítil k zemi kvůli poruše zadního rotoru. Ta se stala nikoliv kvůli původně jedinému vysvětlení, tedy nárazu zadní části helikoptéry do sloupu, ale po průstřelu kulkou. Ta vyletěla z vedlejší střechy, kde jsem našel mrtvolu odstřelovače. Nicméně ten měl zřejmě za úkol zabít Batmana samotného, což nestihl, protože jeho zasáhla kulka přesného Deadshota, ovšem ta se nešťastně odrazila právě do zadní vrtule kolem prolétávajícího stroje.

Záběry z hraní
  • Poslední část prezentace byla o nové hračce - Remote Batclaw. V rychlosti ji popíši jako obdobu grappling hooku z Just Cause 2. Můžete s ní připoutat dva předměty k sobě. Tím způsobem třeba svážete duo nepřátel a pár chvaty je zlikvidujete, nebo k jednomu připevníte výbušný sud a co se stane vzápětí, si asi domyslíte...

  • Trochu schizofrenně působila snaha Warner Bros. Montreal ukázat, že jejich Batman nebude pouhou kopií dvou hitovek od Rocksteady, ale zároveň, že půjde po bezpečně vyšlapané cestičce. Osobně si myslím, že třetí Batman ze série Arkham bude důstojným pokračovatelem předchozích titulů. Byl bych radši za více změn a originálních prvků, což by ale na druhou stranu nemuselo sednout každému a možná by to ani nedopadlo dobře. U Arkham Origins si netroufám odhadnout, jaký bude finální produkt, jedno je ovšem jisté: jestli chcete další nášup netopýřích dobrodružství, určitě zklamáni nebudete.

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Read this next