Avatarské Evolve s bujnou vegetací a divokou zvěří
Více o principu fungování scifi akce s monstrem i singlem.
Netrvalo to dlouho, než někdo vyzobal detaily z digitální edice Game Informeru o včera představeném Evolve, na němž tvůrci série Left 4 Dead pracují už tři roky. Nakonec to nebude jen ryzí MP jako TitanFall, ale okrajově také zážitek pro sólisty, ač o něm zatím Turtle Rock Studios a Take 2 odmítají mluvit.
Příběhové pozadí nemá daleko Avatarovi: lidstvo v budoucnosti expanduje na vzdálené planety a v hledáčku má především tu největší s názvem Shear. Vyšle tam proto lovce, kteří mají za úkol učinit tyto nebezpečné planety obyvatelné pro kolonisty, což se pochopitelně nelíbí původním domácím, takže se mimozemšťané vynořují čím dál častěji.
S tím souvisí, že dějištěm přestřelek se stane na vegetaci velice bujné a rozlehlé venkovní prostranství se spoustou divoké zvěře (řízené počítačem). Právě tou se v průběhu hraní bude muset krmit osamocený hráč v roli monstra, aby se stal silnějším a vyrostl do velikosti. Toto monstrum bude za sebou zanechávat stopy jak vizuální, tak sluchové, díky nimž ho lovci snáze vyčmuchají. Cílem snažení monstra bude nejen uniknutí nepřátelům, ale také plnění zadaných cílů k vítězství.
Proti jedinému monstru se v mulťáku postaví nakonec až pět živých hráčů, ačkoli jich může být méně a zbytek postav řídí počítač, do nichž se lze libovolně přepnout. Základní While Hunt mód samozřejmě pojednává o zabití monstra a lovci během jednoho kola smějí zemřít (a oživit se) maximálně třikrát, než ze hry vypadnou. Do taktiky může promluvit i neomezené střelivo.
Lovci mají na výběr ze tříd Assault, která vše řeší hrubou silou. Medik poskytuje týmu zdratovní oporu. Podpůrná jednotka dokáže postavit štít nebo powerupy, z nichž budou těžit i ostatní, a konečně tzv. Trappeři mohou monstrum ulovit. Postupem času se budou postavy zlepšovat, stejně jako předměty. Součástí hry budou i jiné módy, zatím zahalené tajemstvím, a později přibude tuna obsahu v DLC. Evolve vyjde letos na podzim pro PC, PS4 a X1.