Autoři The Order: 1886 končí s PS4 exkluzivitami
Dělají dva nové projekty i na X1/PC.
Poměrně nečekaný zlom nastal ve vztahu mezi Sony a jeho doposud věrným studiem Ready at Dawn, tvůrci únorového The Order: 1886 (recenze). Navzdory jeho známým nedostatkům se myslelo, že ve stejném, velmi pracně vytvořeném univerzu vznikne pokračování, které by již snad mohlo být po obsahové stránce lepší a delší. Nakonec se tak ani stát nemusí, nebo ne od těch samých lidí.
Vývojáři totiž velkolepě oznámili, že odteď si budou hry raději vydávat sami (už tedy nepotřebují Sony v roli vydavatele) a že nově budou multiplatformní, tedy i pro X1 či PC. Něco podobného jako u Insomniac, kdysi též dvorního studia PlayStation (Resistance, Ratchet and Clank), které však od rozloučení se s penězi Sony jen živořilo (FUSE, iOS hry), než ho zachránil Microsoft s loňským Sunset Overdrive.
Momentálně v Ready at Dawn i za pomoci zlanařeného veterána z Blizzardu dělají na dvou takových projektech, o kterých zatím nemohou vzhledem k rané fázi mluvit. Důležité je, že ani jeden z nich není pokračováním The Order: 1886, na které vlastní práva Sony (šlo o jednu z jejích původních podmínek výměnou za financování hry), které se tím pádem klidně může domluvit s někým jiným na dalším osudu této značky (krajně nepravděpodobné).
Důvody rozchodu nejsou známy, sami vývojáři tvrdí, že je hra na dobré cestě, aby naplnila prodejní cíle, ale musela být velmi brzy zlevněna (na Alza je za 999 Kč). Sami by hrozně rádi byli u pokračování The Order, který bylo od úplného začátku koncipováno jako několikadílná série, a prý toho ještě mají hodně k odvyprávění, ale finální slovo má Sony a ta se k tomu nevyjádřila.
Na celé záležitosti je ještě jedna pikantnost, kterou mírní nebo exkluzivní zprávou opití novináři obvykle přehlížejí, a to když Ready at Dawn od včerejška říkají něco, co výslovně popírá jejich dřívější hype: "To, čeho jsme po technologické stránce dosáhli s The Order 1886 na PS4, jsme dnes schopni udělat i na Xbox One a PC." Předtím přitom v rámci reklamní masáže vždycky ujišťovali, že žádná jiná platforma než PS4 by hru v takové grafice nedokázala utáhnout.