PREVIEW Assassins Creed Unity
Značné změny ve struktuře hry a misí.
Po co-op videu a 7 minutách z prozkoumávání světa přinášíme bližší detaily o letošním dílu Assassins Creed zasazeného do Velké francouzské revoluce, jednoho z nejkrvavějších a nejchaotičtějších období dějin. Nebude to totiž zdaleka jen o nové oslňující grafice, nýbrž i o spoustě jiných změn ve hře.
V Paříži, městě s úžasnou historickou architekturou a budovami postavenými zde v měřítku 1:1 k předloze, můžete vylézt na slavnou katedrálu Notre Dame, kde si naplno uvědomíte její výšku. V ulicích pod ní žije pestrá populace a v jednu chvíli uvidíte davy až 5000 NPC postav naráz - značný rozdíl oproti jen maximálně 150 postav v dřívějších dílech. Jednotlivé frakce budou mít mezi sebou interakce, které můžete využít ve svůj prospěch.
Významnou novinkou pro hratelnost se stane možnost slézt po stěnách budov i směrem dolů v hráčem kontrolovaném sestupu. Možná vám to ani nepřišlo, ale minule jste vždy museli nalézt stoh sena, do nějž šlo bezpečně seskočit. Tvůrci se však chtěli vyvarovat toho, aby bylo seno v noblesním velkoměstě na každém kroku, a poskytnou tak nyní větší svobodu pohybu, což má být pouze jednou z věcí, která změní navigaci po střechách. Také budete moci častěji vejít do interiérů, z nichž některé jsou jednoduché a jiné plnohodnotně vytvořené pro mise, i do podzemních katakomb k jejich prozkoumání.
"Unity není jen opakováním předešlých Assassins Creed. Bylo od začátku redesignováno díky cílení jen na nextgen konzole a PC. To nám poprvé dovolilo fundamentálně změnit spoustu základních mechanismů a fungování enginu, i strukturu celé hry," vypíchl kreativní ředitel Alex Amancio z UbiSoftu, který nechce, abyste si připadali jako Rambo.
Středobodem hry má proto být, jako kdysi, kradmý postup, v Unity ale kompletně překopaný. Souvisí to s tím, jak hrdina vidí svět a jak se pohybuje. Stealth stylem budete sami chtít hrát i kvůli tomu, že boje s mazanějšími nepřáteli mají být obtížnější než dříve. Zběsilé mačkání tlačítek už v davu nebude fungovat. Ten správný asasin prý vsadí na kombinaci stealthu, plánování a široké palety nástrojů, aby ustál všechny situace takticky, což má být také zábavnější.
Upravená bude i struktura misí, která už není pevně daná. V minulých dílech jste měli pevně určené cíle, které jste buď splnili nebo na ně šli znovu od začátku, příp. od checkpointu. Unity představuje nový systém adaptivních mechanik misí (AMN) přistupující k tomu jinak. Dříve vám hra řekla, ať někoho sledujte, ale když vás spatřil, mise skončila. Nyní se pouze v zadání dozvíte, kam postava jde a chcete-li, můžete ji pronásledovat. Když vás uvidí, může se to změnit v honičku, ale nutně nemusí. Pokud oběť ztratíte z dohledu, změní se cíl na její najití. A když zrovna v tu chvíli vypuknou nepokoje a oběť je zabita, naleznete v prohledaném těle, kam šla. Systém AMN prý nikdy nebude jen o zabití všech cílů a jejich prošacování, protože by to mělo následky na příští mise, kde by se zdvojnásobily stráže.
Nový hrdina jménem Arno Dorian odvypráví příběh o odplatě. Stal se totiž obětí velké ztráty a má výčitky z odpovědnosti za ní, neb si myslí, že ji mohl zabránit. Proto se spolčí s dalšími asasíny ve snaze zabránit korupci, aby nepoškodila i jiné. Tím se dostáváme ke kooperaci pro čtyři živé hráče, kdy každá mise je takovým samostatným příběhem uvnitř herního světa. Autoři si vybrali ty nejatraktivnější události Velké francouzské revoluce a vystavěli okolo nich rozsáhlé mise, které mohou být hrány opakovaně, vždy s jiným průběhem v závislosti na zvoleném postupu, počtu účastníků a jejich výbavě.
Hrdiny si totiž budete moci plně upravit k obrazu svému a během hry se budou postupně vyvíjet. Za dokončení misí obdržíte zkušenostní body, které utratíte za vylepšení dovedností. To zahrnuje několik stromů schopností: pro stealth, boj i navigaci. Samozřejmě na vás záleží i to, čím postavu vyzbrojíte a všechny tyto úpravy se přenesou ze singlu do co-opu. Kompetitivní mise živých hráčů proti sobě ale v Unity překvapivě nenajdete. Ani ženské ovladatelné postavy, protože by prý znamenaly dvojnásobek práce s animacemi a kostýmy, přestože na hře dělá devět poboček UbiSoftu, který to zdůvodňuje nutností tahu na branku. Co tu opět bude, jsou zatím utajované pasáže ze současnosti - údajně kompletně jiné, než jaké znáte z předešlých her, i jiné než v Black Flag.
Assassins Creed: Unity pro PC, PS4 a X1 vyjde 31. října. U nás na všech platformách opět s českými titulky (předobjednávka) a jak jinak než v plno různých edicích. Sledujte také co-op video a průzkum herního světa.