Assassin's Creed 4: Black Flag na PC je zase špatně optimalizované
Nevyužívá vícejádrové CPU ani grafickou kartu.
Ubisoft se v dřívějších rozhovorech dušoval, že přepracovali engine použitý v Assassin's Creed 3, který měl ve své PC verzi spoustu problémů. V jednom rozhovorů lidé z Ubisoftu dokonce říkají: "Zcela jsme od základu přepsali části kódu a AC4 bude na PC používat všechny jádra, která potřebuje."
Výsledek ale podle jejich slov moc nedopadl, jak zjistil DSO Gaming, který výkon hry testoval.
Pozitivní zjištění je, že na sestavě s přetaktovaným procesorem Q9650 (4.2Ghz), 4 GB operační paměti a Nvidia GTX690 běží hra lépe, než na next-gen konzolích. Na této sestavě spustíte hru v plných detailech v rozlišení 1080p a poběží vám 30 - 60 snímků za sekundu, kdežto na konzolích nové generace je rychlost pouze 30fps a méně.
Ačkoli Ubisoft tvrdil, že PC verze Black Flag vyžaduje čtyřjádrové procesory, podle zjištění DSO Gaming v pohodě běží na dvoujádrových. Na maximální nastavení i na dvoujádrovém procesoru běží na 30fps a stačí pak snížit nastavení terénu, což jediné ovlivňuje procesor, a náhle získáte 60fps. Zajímavé také je, že když simulovali trojjádrové CPU a pak klasické čtyřjádrové CPU, rozdíl v fps byl pouze pět procent, což popírá, co Ubisoft tvrdil a to, že bude engine využívat všechna jádra.
Hra také využívá spoustu efektů grafických karet a na DSO Gaming píší, že z GTX680, když nebyli limitovaní procesorem, nevytáhli na max detaily více než 40fps. "Abychom se dostali na 60fps, museli jsme vypnout ambient occlusion, nastavit Godrays na low, kvalitu stínů na very high a jako anti-aliasing SMAA," píší. Když pak přidali soft shadows na high a SSAO, dostali se na 50 fps. Podle simulací ale zjistili, že nikdy svou grafickou kartu GTX680 nevytížili do maxima, takže by měla Nvidia vydat nějaké aktuálnější ovladače.
Zajímavostí také je, že pokud vlastníte 120hz monitor, musíte editovat INI soubor, abyste překonali 60hz omezení, které je ve hře.