Skip to main content

Assassina vědomě nenapodobujeme, tvrdí ředitel Shadow of Mordor

Nic jsem neukradl. A částka také nesedí.

Ještě předtím, než vypukla kontroverze okolo nařčení z údajného okopírování animací a zdrojáku z Assassins Creed 2, šla na toto přímo se nabízející téma řeč. Stalo se tak na novinářské předváděčce začátkem ledna, kdy se reportér Eurogameru optal ředitele designérů Shadow of Mordor, jak moc série od UbiSoftu ovlivnila jejich novou hru.

"Na sérii Assassins Creed jsme moc nemysleli. Prostě jsme chtěli vytvořit third-person akční adventuru v otevřeném světě. Protože v ní rovněž dochází k bojům na blízko a kradmému postupu, je asi logické, že podobnost někoho trkne. Ale rozhodně to nebylo naším vědomým záměrem," řekl Michael de Plater z Warner Bros k ohlasům na čtvrteční video.

Vypíchl, že Shadow of Mordor se od Assassina liší třeba kladením důrazu na postup hierarchií nepřátel za těmi výše postavenými. Chtěli prý s příchodem nextgenu udělat hru osobnější, abyste si vybudovali vztah s jednotlivými protivníky a cítili pak za jejich zabití satisfakci (viz preview).

A lezení po střechách či stěnách při cestě za cílem? "Tohle přece obsahuje celá řada her, nejen Assassins Creed," brání se tvůrce hry, kterou asi odteď nikdo nenazve jinak než "ten Assassin ve Středozemi".

Read this next