Aspoň jedna velká xboxová exkluzivita každé tři měsíce, zavázal se přede všemi Microsoft
+ vše míří na více zařízení, přínosy Xbox Game Pass a jiné plány.
Pokud by to náhodou někdy nebyl schopen dodržet, asi ho nikdo k soudu nepožene. Beztak by se dalo vymluvit tím, že nějaká menší hra typu Bleeding Edge či Grounded je považována za "velkou".
Microsoft se před okamžikem veřejně zavázal, že každé tři měsíce vydá aspoň jednou velkou AAA hru (konzolovou xboxovou exkluzivitu) z vlastní dílny jak krabicově, tak i na předplatné Xbox Game Pass.
Díky akvizici Bethesdy má nyní 23 interních týmů po celém světě, takže si prý spočítal, že tento slib bude schopen dodržet. Tou velkou hrou za každé čtvrtletí myslí rozličné žánry, čili RPG, střílečky, strategie a adventury.
Cílem prý je, aby "měl trvalý přísun lákavého a exkluzivního obsahu, který mohou hráči prozkoumat na Xbox Game Pass". Tedy něco, co občas dříve nemíval a byl za to kritizován, protože PS4 měla exkluzivit více nebo byly větší.
MS současně varoval, že ne všechny hry, které nyní chystá a dal jim zelenou, spatří světlo světa, ale to prý k tomuto byznysu prostě patří: "Běžná doba velké hry činí čtyři až pět let. Ale i když to vezmeme v potaz, máme více dva tucty studií kutící pestrou paletu her. Také si uvědomujeme, že aby nějaká zábavní služba uspěla, musí být neustále zásobována vzrušujícím obsahem. Proto bude naše portfolio růst, stejně jako rostou naše služby," uvedl šéf Xbox Game Studios, Matt Booty.
Před nedělním streamem Xboxu jsme se také dozvěděli další plány ohledně záměru přinést tyto hry na vícero zařízení a do více oblastí světa. Microsoft prý spolupracuje s předními výrobci chytrých televizí, aby byl xboxový zážitek zabudován přímo do nich (nejen pro streamování z cloudu), aniž by bylo potřeba mít externí hardware, jen by stačilo vlastnit ovladač. Také kooperuje s telekomunikačními operátory o nabízení modelů na bázi Xbox All Access. V příštích pár týdnech se prý zpřístupní cloudové hraní v internetovém prohlížeči Chrome, Edge a Safari takřka z jakéhokoli zařízení.
MS je prý ve finální fázi vylepšování svých datacenter po celém světě, aby tam byla poslední generace hardware, včetně Xbox Series X. Hráči se tak mohou těšit na rychlejší načítání, vyšší framerate a optimalizované tituly pro X/S. Později letos bude cloudové hraní integrováno i do aplikace Xbox na PC, abyste si vše mohli zkusit ještě předtím, než zahájíte objemný download. V rámci programu pro indie hry (ID@Xbox) si vývojáři vydělali už 2 miliardy dolarů z více než 2 tisíc vypuštěných her.
Když je nějaká hra přidaná do Xbox Game Pass, partnerští výrobci prý o ní zaznamenají osmkrát vyšší zájem než dříve. Předplatitelé služby také o 50 procent více utrácejí za DLC či jiné hry než nečlenové. 90 procent předplatitelů Game Pass prý řeklo, že takto objevili hru, na kterou by bez něj nenarazili.
Game Pass se také vyplatil Outriders, který prý do ní přivedl miliony hráčů, zároveň šlo o nejprodávanější digitální verzi na Xboxu během úvodního týdne a také byla v TOP 10 za duben. Tím se chce říct, že nabízení v rámci knihovny hrám pomůže i při běžném prodeji, tzn. že to není kanibalizace plných verzí.
Po zařazení EA PLAY do Xbox Game pass prý EA vysledovali rekordní použití, díky nimž nahrané hodiny na těchto platformách narostly o 200 procent. Ve výsledku tak portfolio EA her získalo miliony nových hráčů.