Skip to main content

Časopis LEVEL přestává vycházet v některé měsíce roku

Také bude o polovinu dražší.

Není to nějaká žhavá novinka, spíš jen na přelomu roku poněkud zapadla. Svědčí nicméně o neodvratných změnách, které neustále probíhají v herním průmyslu a tvrdě dopadají na malé trhy jako ten náš. Aneb už to zkrátka nebude navěky tak, že ať se děje, co se děje, papíráky tu budou pořád s námi v originální podobě a sestavě.

Herní časopis LEVEL v úvodníku svého posledního čísla oznámil, že letos bude vycházet s podstatně menší periodicitou. Namísto standardních dvanácti čísel každý měsíc tak během roku 2019 nově vznikne jen osm čísel.

Jejich načasování je moudře naplánováno tak, aby s ohledem na uzávěrky pokrylo obě herní výstavy i tradiční sezónu, kdy vylézá nejvíce velkých titulů. V lednu, březnu či třeba v září však žádné nové číslo magazínu v trafikách nenajdete, což může některé zákazníky zmást či odradit, stejně jako nepravidelnost.

"Když jsme se na konci roku sešli k redakční poradě, bylo nám zároveň jasné, že aby mohl LEVEL vycházet dál, musíme přistoupit k několika změnám [...] Po dlouhé debatě a počítání jsme pak došli k následujícím závěrům: LEVEL bude od roku 2019 vycházet jen 8× ročně a na konci roku tak dosáhneme jubilejní třístovky. Díky tomu budeme mít více času na přípravu témat a rozhovorů a vy na jejich čtení," píše se v úvodníku.

Jako důvody se uvádí menší množství inzerce, pracovní vytížení redaktorů (myšleno v hlavním zaměstnání - může souviset s jejich nedávnými odchody z herního webu pro živení se úplně jinou, výnosnější branží mimo hry) i zvýšení některých nepřímých nákladů na výrobu.

Vzhledem k stále rychlejšímu dění na internetu díky sociálním sítím slyšíme i kuriózní vysvětlení, že prý dosud čtenáři LEVEL s měsíční peridocitou nestíhali číst. Odbytu, který se odhaduje na úroveň jen kolem pár tisíc kusů měsíčně, prý vždy přes prázdniny prospělo, že výtisk ležel na prodejnách o něco déle.

Další nepříjemnou novinkou je výrazné zvýšení ceny LEVELU: odteď bude stát 149 Kč namísto dosavadních 99 Kč. Redakce zdůraznila, že se tak děje poprvé za uplynulých šest let, co ho po večerech a víkendech připravuje na vlastní pěst po odkoupení značky od Burdy, a že nabízí větší hodnotu než lístek do kina. Vykompenzovat to chce přidáním dvaceti stran navíc a možností objednat si jednotlivá starší čísla z webu.

Read this next