Jak to bude s raytracingem v Cyberpunk 2077 na kartách Nvidia, nová videa z hraní
Plus oficiální trailer + oznámeny detaily i o DLSS 2.0.
Cyberpunk 2077 přinese komplexní dějovou linii, rozsáhlý otevřený svět a skvělou grafiku a má všechny předpoklady pro to, stát se blockbusterem. Dnes byla oznámena podpora funkce DLSS 2.0, která ve hře pomůže vylepšit výkon. Představeny také byly detaily o využití ray-tracingových efektů v očekávaném titulu, které jsou k vidění v novém traileru.
Hráči se v Cyberpunk 2077 mohou těšit na tyto ray-tracované efekty už během vydání:
- Ray-tracovaná technologie Ambient Occlusion - technologie ambient occlusion je metoda stínování a vykreslování používaná k výpočtu toho, jak moc je každý bod ve scéně vystaven okolnímu osvětlení. Její použití umožňuje vykreslování nových stínu technologie ambient occlusion, které vrhají objekty na zemi a které přirozeným způsobem ztmavují povrchy, předměty a další herní prvky. Ve hře Cyberpunk 2077 je možné ray-tracovanou technologii ambient occlusion použít společně s místním osvětlením, a to pro odhadnutí efektů místního stínování v bodech, kde stíny chybí - to značně vylepšuje kvalitu efektů technologie ambient occlusion.
- Ray-tracované dynamické osvětlení - tento efekt zachycuje světelnost nebe a také světlo vyzařované různými povrchy, které je obtížné vykreslovat pomocí tradičních technik. Po zapnutí tohoto efektu billboardy a další osvětlené povrchy a objekty zesvětlují své okolí přirozeně zbarveným světlem a Slunce i Měsíc realisticky osvětlují město Night City.
- Ray-tracované odrazy - ve hře Cyberpunk 2077 jsou ray-tracované odrazy používány na všech površích a dokáží pokrýt až několikakilometrovou plochu, což umožňuje dosáhnout realistických odrazů na velké vzdálenosti. Jsou přítomné u zamlžených i průhledných objektů a povrchů a prostřednictvím jednoho odražení paprsků od scény simulují způsob, jakým se světlo odráží od lesklých a kovových povrchů.
- Ray-tracované stíny - ray-tracing vývojářům umožňuje do her přinášet dokonalé stíny bez kompromisů a bez omezení stínových map. Ve hře Cyberpunk 2077jsou přidány směrové stíny plynoucí ze slunečního a měsíčního svitu, které jsou založeny na síle světla, rozptylování světla v mracích a dalších faktorech.
Nová videa z hraní:
Očekává se, že ray-tracing i DLSS 2.0 budou dostupně hned při uvedení Cyberpunk 2077 dne 19. listopadu 2020. "Cyberpunk 2077 je jednou z nejočekávanějších her všech dob," říká Jason Paul, vice prezident marketingu platformy GeForce ve společnosti NVIDIA. "Společně s neuvěřitelnou schopností CD PROJEKT RED vyprávět příbhy a skvělou uměleckou stránkou učiní z Cyberpunku 2077 ray tracing poháněný pomocí RTX a NVIDIA DLSS 2.0 hru, kterou si v roce 2020 'musíte' zahrát."
Až hra Cyberpunk 2077 později v tomto roce vyjde, bude k dispozici také v GeForce NOW a bude podporovat efekty ray-tracingu a technologii DLSS 2.0. Zahrát si ji tedy bude možné na starém PC, Macu nebo zařízení s OS Android. Cyberpunk 2077 na nich díky GeForce NOW poběží hladce v rozlišení 1080p při 60 FPS. Více informací o službě GeForce NOW je dostupných zde.
O DXR Ray-Tracingu: Ray-tracing je technika osvětlení, která ve hrách přináší realistický vzhled 3D objektům. Snaží se zobrazovat světlo věrné tomu v reálném světě tím, že sleduje jeho trasu z kamery po světelný zdroj a simuluje efekty při interakci s virtuálními objekty. Dramatický rozdíl ve vizuální kvalitě dosažený pomocí ray tracingu významně zlepší realistický pocit ze hry, zejména v titulu s množstvím geometrických tvarů a komplexního osvětlení, jako je to v případě Cyberpunk 2077.
Cyberpunk 2077 k tomu využívá API DirectX 12 Ultimate, průmyslového standardu, který je aktuálně podporován všemi GPU NVIDIA GeForce RTX. NVIDIA jako první zpřístupnila funkce DirectX 12 Ultimate ve své GPU architektuře Turing z roku 2018.
O NVIDIA DLSS 2.0: Deep Learning Super Sampling je technologie NVIDIA RTX, která využívá AI k dosažení vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách při zachování skvěle vypadajícího a ostrého obrazu. DLSS 2.0 v Cyberpunk 2077 hráčům poskytne výkon navíc potřebný pro vyšší rozlišení a grafická nastavení.
DLSS pracuje na principu trénování deep learningové neuronové sítě na desítkách tisíc obrázků ve vysokém rozlišení, které jsou renderovány offline na superpočítačích při nízkých počtech snímků za sekundu a 64 vzorcích na pixel. Na základě znalostí z nespočtu hodin tréninku dokáže síť na základě vstupu v nižším rozlišení vykreslit velmi kvalitní výstup v rozlišení vysokém.
Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.
Nová Tensor jádra architektury Turing disponující výpočetním výkonem pro AI až 110 teraflopů umožňují tuto deep learningovou neuronovou síť provozovat ve hrách v reálném čase. Výsledkem je značný nárůst výkonu a ostrý obraz při současné minimalizaci temporálních artefaktů jako ringing nebo sparkling. Další desítky nových screenshotů najdete zde.