PREVIEW Mafia 1 remake s novými informacemi. Povídali jsme si se šéfem tvůrců
Co vše se změní oproti originálu, co ne a co se přejme z Mafia 3?
Kolegové z americké pobočky Eurogameru měli možnost popovídat si přímo s prezidentem studia Hangar 13 a jeho kreativním ředitelem, Hadenem Blackmanem. Dozvěděli jsme se tak řadu nových informací o srpnovém remake Mafia 1: Definitive Edition pro PC, PS4 a X1.
S koncepčními pracemi začali hned po dokončení DLC pro Mafia 3, nejprve s malým týmem, v němž byli Češi, kteří stáli za originálem, a ti nápad předložili vedení. Zelenou tento remake dostal zhruba půl roku poté. V plné produkci byla předělávka poslední rok a půl (tedy od začátku 2019), protože se prý chtěli ujistit, že vše dobře zvládli. Přechod na práci z domova kvůli pandemii COVID-19 prý proběhl hladce za 48 hodin.
Cíl byl jednoduchý: Zužitkovat vše, co se naučili s Mafia 3, včetně proprietárního enginu, a použít to k remaku Lost Heaven od nuly. Uvědomují si přitom, že originál má spoustu hardcore fanoušků, což prý ovlivnilo přístup vývojářů: "Je vždy složité, když se díváte na 18 let starou hru, přemýšlíte, jak ji zmodernizovat, aby zůstala věrná originálu a jeho duchu, zároveň však aby využila i pokrok v technologiích, hratelnosti i vyprávění příběhů. Ptali jsme se sami sebe, zda dokážeme, aby naplnila očekávání od moderní doby."
V Hangar 13 proto prošli jednotlivé aspekty Mafia 1 při rozhodování, co změní a co ponechají, když například cutscény se ve hrách obecně v posledních letech dost pokročily. Výrazně jim v tom pomohl Tomáš Hřebíček, který pracoval na původní hře v Illusion Softworks a nyní zastává roli Media Directora i v americkém studiu. Režíruje tedy všechny filmečky v remaku, co se týče kinematografie a tempa. Zkoumali také více filmové předlohy Kmotr 1 a 2, jaký mají nádech, stejně tak fotky a hudbu z 30. let během prohibice.
Co se týče příběhu, remake byl prý příležitostí zaměřit se více na vztahy Tommyho Angela a jeho přítelkyni Sáru, resp. rozšířit toto vyprávění. V originálu se Sára na obrazovce moc nevyskytovala, ale v úvodu remaku tomu bude jinak, aby hráči více pochopili motivaci hlavního hrdiny. Sára zde bude pracovat u jejího otce v Luigiho baru, není sice součástí mafie, ale je obeznámena s jejím fungováním. Stane se takovou vrbou Tommyho, namísto bytí spíš jen pasivní postavou dříve. Rozšířeny budou v remaku také role Sama a Paulieho.
Definitive edice jedničky vás také více vtáhne do probíhající války mezi rodinami Salieriho a Morella. Mise mají být upraveny a vyladěny, abyste byli do konfliktu více zapojeni. Tvůrci prý prošli misi po misi, aby zjistili, jestli se tu a tam nehodí přidat nějaké další věci, například pamětihodné momenty, něco k dovysvětlení či jejich osvěžení, aniž by však obětovali původní tempo a smysl dané mise z originálu.
Jinak Haden Blackman uznal, že kritika vedlejších misí v Mafia 3 ohledně jejich repetitivnosti byla oprávněná a chtějí se z toho zde poučit. Autoři tedy měli za úkol přidat nové smysluplné mise, které se neopakují. Nové uchopení zažije i samotné město Lost Heaven: nejvíce práce si dali s šířkou ulic a kde jsou umístěny orientační body. Stejně jako v Mafia 3 prý chtějí, abyste při každém rozhlédnutí se měli okolo sebe vždy něco zajímavého.
Vedle nastavení standardní obtížnosti si hráči Definitive edice budou moci nastavit, jak to bude s policejní přítomností a jejich reakcemi na vaše činy. Tommy se totiž v originálu snažil, aby si ho muži zákona moc nevšímali, není vojákem a nepřežije moc napadení, stejně tak příliš mnoho nárazů by nevydýchalo auto. Díky novému nastavení tedy budete moci hrát buď ve stejném pomalejším stylu jako předlohu, nebo - řekněme - spíš jako v jiných modernějších hrách. V obou případech sice dostanete některé adrenalinové momenty, ale celkově je potřeba počítat s odlišným tónem, než jste možná zvyklí, díky zasazení do starší doby.
Zásadní změnou v remaku budou přestřelky, které jsou přejaté z Mafia 3, čili s krycími mechanismy. Samozřejmě, Clay byl voják a Tommy ne, což zde má být zohledněno. Boje mají být pro Tommyho nebezpečnější a záležet má na každé kulce, tudíž nečekejte nějaké šílené přestřelky. "Originál byl výzvou a šlo o součást toho, proč se tak líbil. Proto jsme se snažili o stejný přístup s normální obtížností, zároveň jsme nezapomněli ani na nové hráče, kteří si vše mohou upravit k obrazu svému," vysvětlil Blackman.
Myslel tím třeba řízení auta, které může být jak plnohodnotnou simulací, tak přístupnější pro méně hardcore hráče, nebo něco mezi (jako v Mafia 3), prý ve vylepšené formě. Vedle toho přibudou motorky, které v originálu nebyly. Systém z Mafia 3, kde policie kvůli rasovému problému reagovala rozdílně podle toho, v které čtvrti se zrovna nachází (jestli v chudé či bohaté), tu nenajdete, protože se prý nehodil do příběhu.
V rozhovoru došlo i na technickou stránku: Nasvětlení v Mafia 3 prý bylo pěkné, ale do remaku jedničky bude ještě vylepšené díky nové technologii přidané do vlastního enginu, který bude využití i pro příští počiny Hangar 13. Pro ně prý také šlo o výbornou možnost, jak naučit nové zaměstnance s jejich nástroji, takže grafické podklady vytvářeli hned od prvního dne. Změnila se také filozofie vývoje, takže změnili způsob, jak přistupují k milníkům.
A z čeho má Blackman největší obavy? Samozřejmě o to, jak budou na předělávku reagovat skalní fandové předlohy. Vzhledem ke smíšeným recenzím a problémům Definitive edicí Mafia 2 a Mafia 3 (některé už vyřešily patche) nezačínají úplně s čistým štítem. Přesto se prý snaží ze všech sil o to, aby byla Mafia: Definitive edice perfektním návratem oblíbené klasiky. "Tohle je věc, která mě v noci budí. Zda fanoušci ocení, o co jsme se pokusili. A také abychom se ujistili, že výzvy, tón a tempo originálu byly zachovány, ale myslet musíme i na uspokojení nových hráčů. Tohle vybalancovat je opravdu oříšek."
Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.