NVIDIA DLSS 2.0 pro MechWarrior 5: Mercenaries a Control
+ ovladače pro Half-Life: Alyx a Resident Evil 3.
Nvidia dnes oznámila, že vylepšená funkce DLSS 2.0 míří do her MechWarriror 5: Mercenaries a Control a také do populárního enginu Unreal Engine 4.
Funkce DLSS 2.0 je poháněná RTX Tensor jádry a využívá novou, vylepšenou neuronovou síť pro deep learning k vykreslení skvěle vypadajícího a ostrého obrazu ve hrách. Hráči díky tomu získají rezervu ve výkonu, kterou mohou použít pro maximalizaci kvality grafického nastavení i vyšší rozlišení.
DLSS 2.0 využívá oproti originálu následující vylepšení:
Skvělá kvalita obrazu - DLSS 2.0 přináší kvalitu obrazu srovnatelnou s nativním rozlišením při renderování pouze čtvrtiny až poloviny pixelů. Využívá nové techniky časové odezvy k dosažení vyšší ostrosti detailů a vyšší stability mezi jednotlivými snímky.
Skvělé škálování napříč všemi RTX GPU a rozlišeními - Nová AI síť efektivně využívá Tensor jádra k provádění úkonů 2x rychleji oproti její původní verzi. Díky tomu lze zlepšit počty snímků za sekundu a eliminovat předchozí omezení GPU, nastavení a rozlišení.
Jedna a síť pro všechny hráče - Původní DLSS vyžadovalo trénování AI sítě pro každou novou hru. DLSS 2.0 je trénováno pomocí obsahu, který není specifický pouze pro jeden titul, díky čemuž je síť generalizovaná a funguje napříč různými hrami. Funkci je tak možné integrovat rychleji a seznam podporovaných titulů se může více rozrůstat.
Přizpůsobitelné nastavení - DLSS 2.0 nabízí uživatelům 3 stupně nastavení kvality obrazu (Quality, Balanced, Performance), která ovlivní interní rozlišení pro rendering hry, přičemž Performance nabízí až čtyřnásobné škálování (např. 1080p na 4K). Díky tomu dostanou hráči více možností funkci využívat a dosáhnout také vyššího nárůstu vůkonu.
MechWarrior 5: Mercenaries získával po svém uvedení pro Windows 10. prosince 2019 velmi pozitivní hodnocení. Za hrou, ve které spolu bojují BattleTech mechové, stojí Piranha Bytes a jde o první singleplayerovou hru ze série MechWarriorod od roku 2002. Grafický upgrade bude dnes dostupný prostřednictvím patche, který zpřístupní technologii DLSS 2.0. Ta přinese nárůst výkonu od 30 do 75 % při nastavení „Quality", přičemž kvalita obrazu zůstane zachována, v některých případech se dokonce zlepší.
Control získá 26. 3. 2020 rozšíření The Foundation a s ním i patch, který ve hře zpřístupní technologii NVIDIA DLSS 2.0. Zlepší se tím kvalita zobrazení ve srovnání se zpracováním obrazu prostřednictvím původního DLSS algoritmu. Počty snímků za sekundu mohu narůst až o 75 % v závislosti na konkrétních GPU, rozlišeních a nastaveních kvality.
Krom toho Nvidia vypustila nové GeForce Game Ready ovladače, které optimalizované pro vysoce očekávaný VR titul Half-Life: Alyx, dále pro remake Resident Evil 3 a Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint.
"Je velmi důležité, aby hry již v den svého vydání byly optimalizovány pro co nejlepší výkon a nabídly kvalitní zážitek ze hraní. Zvláště to pak platí pro VR tituly. Problémy s hratelností nebo chyby znemožní hráčům plně se ponořit do virtuálního světa a zkazí zážitek z VR. Dlouhodobý program Game Ready ovladačů pomáhá optimalizovat výkon a další důležité parametry pro plynulé hraní bez trhání obrazu, mezi něž patří např. latence. Aktuální Game Ready ovladače nabídnou nejlepší herní VR zážitek z Half-Life:Alyx," dodala Nvidia.