Je čas se znovu podívat na Nvidia DLSS
Srovnání ve třech hrách.
Nvidia nám zaslala krátkou zprávu o vylepšeních v technologii DLSS. Ta totiž od svého uvedení prošlo zásadním vylepšením.
Control, Deliver us the Moon nebo Wolfenstein: Youngblood se staly pro tuto technologii zásadními tituly, které dokládají, jak neustále postupuje kupředu. Je tedy čas podívat se, co všechno se změnilo.
DLSS je technologie využívající GPU NVIDIA RTX, která s pomocí AI přispívá k dosažení lepších hodnot snímků za sekundu při zachování téměř nativní kvality obrazu pro zvolené rozlišení se zapnutým TAA. A protože se jedná o AI algoritmus, může se neustále zdokonalovat. Posledními tituly, které podporu DLSS díky nedávným updatům získaly, jsou Deliver us the Moon a Wolfenstein: Youngblood.
Výkon AI sítě společnosti NVIDIA se v uplynulých letech zvyšoval a díky tomu nabídne DLSS v obou titulech skvělé škálování napříč rozlišeními i použitými GPU z řady RTX. Nejnovější verze technologie také nabízí trojici režimů: Quality, Balanced a Performance. Volba těchto možností určuje rozlišení, které DLSS využívá pro renderování a hráč tak může snadno najít optimální poměr kvality obrazu a počtu snímků za sekundu.
Podrobnému srovnání DLSS a nativního rozlišení se zapnutým TAA, včetně ukázek případů, kdy DLSS zachovalo dokonce vyšší úroveň zobrazovaných detailů, se věnují články o Deliver us the Moon a Wolfenstein: Youngblood na blogu Nvidia zde a zde.
Příklady tohoto srovnání v obou výše zmíněných titulech naleznete níže v nových videích: