Kdy bude první AAA hra vyžadovat raytracingovou kartu?
Předpověď Nvidia.
Zatím je vše v plenkách, podporované velké hry (seznam) by se daly spočítat na prstech jedné ruky (Battlefield 5, Metro Exodus, Asseto Corsa, Quake 2 RTX, Shadow of the Tomb Raider, později Wolfenstein Youngblood či Control), ale situace se časem změní.
Morgan McGuire, univerzitní profesor a spolupracovník Nvidia, vyslovil v tomto směru svou soukromou předpověď.
Podle něj se první AAA hra pro PC, která bude od všech hráčů povinně vyžadovat grafickou kartu s podporou raytracingu v reálném čase, objeví až někdy v roce 2023.
Do těchto pěti let také mají všechny herní platformy podporovat akcelerované hraní s real-time raytracingem. To je hlavně otázka na Nintendo, protože PlayStation 5 a Xbox Scarlett už tuto vlastnost mají potvrzenou a budou venku příští Vánoce.
Čili netřeba jakýkoli stres s ukvapeným upgradováním, do 2023 ještě zbývá spousta času - zatím to chce ze strany výrobců GPU spíš působit na vývojáře, aby tuto funkci implementovali do co nejvíce titulů.