Největší obchod je strašně rád, že krabicovky na PS5 nevymřou
Hry v 8K mají mít až 400 GB.
Je to naprosto pochopitelné a logické: pokud by tomu bylo naopak, tak by jeho byznys de facto ze dne na den skončil.
GameStop, největší specializovaný řetězec s hrami na světě, se nechal slyšet, že je strašně rád, že příští konzole PlayStation 5 a Xbox One Scarlett budou obsahovat diskovou mechaniku, stejně jako jejich předchůdci. Čili že nehodí krabicovky přes palubu, jak bylo nedávno potvrzeno.
Jeho šéf Frank Hamlin prohlásil, že Sony a Microsoft jsou si velmi dobře vědomi, kterak hráči chtějí mít možnost volby - tedy vybrat si mezi krabicovou verzí hry nebo stáhnutím té digitální.
Aby všechny náležitě postrašil, odhaduje, že hra typu Red Dead Redemption 2 v rozlišení 8K by na PS5 mohla zabírat až 400 GB. A to chce asi z internetu stahovat málokdo, proto mají být krabicovky nadále důležité. Pro srovnání, RDR2 na PS4 mělo přes 100 GB.
"Hry nejsou jako filmy, kde jejich velikost zůstává v průběhu let prakticky stále totožná. Hry jsou stále více vtahujícím, uvěřitelnějším zážitkem, což s sebou přináší jejich čím dál větší velikost. I při zrychlujícím se připojení k internetu budou krabicovky představovat cestu, jak se k hraní hry dostat rychleji, než si stahovat digitálku," dodal Hamlin.
Pro GameSpot dále jeden z šéfů obchodu zdůraznil, že krabicovky jsou pro spoustu lidí lákavé z pohledu sběratelství. Chtějí prý mít v ruce něco hmatatelného, když za to vyplázli částku jako 60 dolarů.
Model Xbox One S (All-Digital Edition0, který neobsahuje diskovou mechaniku, tento obchod, stejně jako řada jiných (včetně třeba domácího Xzone), vůbec neprodává, protože by z toho v budoucnu nic neměl, pakliže nepodporuje krabicovky. Nicméně jedná prý s Microsoftem, aby společně vymysleli způsob, jak to změnit.