Proč Blizzard háže do koše 50 procent svých projektů?
Jeho bývalý šéf to vysvětluje.
Zrovna teď, po zprávách o údajném zrušení StarCraft FPS, a když se vývoj Diablo 4 neskutečně vleče, to je téma nanejvýš aktuální.
Bývalý šéf Blizzardu, který firmu po 28 letech opustil letos v dubnu kvůli snaze o věnování se rodině, poskytl Eurogameru exkluzivní rozhovor o jejich odpískaných projektech.
Co tedy legendární studio stojící za Warcraftem a Starcraftem vede k tomu, aby často - v 50 procentech případů - zahodilo do koše mnoho let chystané hry, které třeba ani nemají tak daleko k dokončení a vydání?
"Důvody, které za tím stojí, jsou různé: Někdy zjistíme, že neexistuje dostatečně velký trh pro danou hru, jindy zase projekt nabobtná do takových rozměrů, že by bylo příliš nákladné ho dokončit. Vždy je ale důležité to, aby značka Blizzard zůstala zachována jako ta, pod kterou se objevují jen hry té nejvyšší možné kvality. Nicméně perfekcionismus je zároveň i naším nepřítelem".
Blizzard ve své historii takto celkově zrušil zhruba 14 větších projektů, přiznal jeho spoluzakladatel na konferenci GameLab v Barceloně. Když prý procházel statistiky rok od roku, trend je konzistentní, půlka počinů je smetena ze světa.
Už u prvního Diablo prý prokázal, že je ochoten obětovat část výdělku, jen aby byla hra lepší. Odložil ho z původně zamýšleného vypuštění na Den díkuvzdání (nejdůležitější víkend roku pro obchody) a dal ven až nestandardně 31. prosince 1996, načež se stalo nejlépe prodávanou hrou roku 1997. Dalo mu to lekci, že se vyplatí raději chvíli pozdržet vydání.